Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Får ej in alla kanaler

Får ej in alla kanaler

Hej!
    För ca en månad sedan köpte jag en norden-parabol på Kjell & Company som är monterad på skorstenen med fri sikt. Jag har en sunray4 (dm800se klon) med openpli som är tänkt att användas tillsammans med den nya parabolen. Tanken är att jag ska kunna ta in Canal Digital (Thor) samt Viasat (Astra 4A).

Jag har laddat ner den senaste satellit-listan från http://satellites-xml.eu/ som innehåller Thor samt Astra 4A.

Parabolen ställdes in med coax rakt in boxen från LNB, och senare har jag konfigurerat diseqc som fungerar.

Satfinder är inställd mot transponder 10716 H 24500 FEC 7/8
    98-99% SNR (15.8DB)
    31 % AGC
    0 BER

Vilket verkar vara helt ok.

Problemet är att jag bara får in ca 120 "kanaler" från thor när jag gör en kanalsökning, jag borde få in runt 600 som jag har fått när jag ställt in bekantas boxar.

Saker som jag tror kan jävlas:
    Billiga skit LNB's ingick i paketet?
    För lång coax kabel? ca 23M
    Jag borde ha ställt in allt efter en svagare transponder?

Har ni några tips så är det väldigt välkommet. Jag funderar på att köpa ett nytt LNB från netonnet och se ifall det blir bättre.
    Tack på förhand

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Tackad
    57 gånger
    Jag skulle börja med att testa utan switch. Även testa med annan PSU om det inte blir bättre utan switch.

Testa flasha om med en annan version av PLi.

Annars kan det förstås vara en risig tuner. 23m kabel borde inte vara några problem om du inte kör med världens skräp.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    81 gånger
    Uppdatera satellites.xml eller leta efter frekvenser till alla canal digitals kanaler på denna sidahttp://se.kingofsat.net/pack-canaldigitalnordic.php

Lyckades lösa det genom att sätta skew på 0° på Thor's LNB. Irriterande att detta har jävlats hela tiden.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Tackad
    57 gånger
    Kul att det löste sig med ett så enkelt ingrepp. Man tror oftast att det är lurigare än vad det är. Och bra att du postade lösningen!
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

Ja det var riktigt skönt att problemet var så pass lätt att lösa. Ett annat problem som jag stötte på tidigare var att jag inre fick in Viasat förens jag ökade spänningen till lnb.

lösa det med dreambox då

Liknande ämnen

1. Alla Kanaler med Com Hem
    Av korbatjov i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-07-23, 18:51
  2. Jag har alla kanaler...
    Av marcusbest i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 17:33
  3. Har alla kanaler!
    Av Qoz i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 15:19
  4. alla kanaler
    Av grottslaven i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 20:23
  5. alla kanaler?
    Av grottslaven i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 19:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss