Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fick nytt Boxer V 4.0 och får inte NEWCS att snurra igen...

  1. #1

    Fick nytt Boxer V 4.0 och får inte NEWCS att snurra igen...

    Efter att ha kört med ett V2.2 kort i århundranden utan problem fick jag problem i slutet av maj, med att NEWCS klagade på kortet.
    Provade med annan kortläsare, men felet kvarstod. Jag fick igång det i allt mellan 20 minuter o 3 timmar.
    Fick för mig att det var kortet som felade, och kontaktade Boxer o bad om ett nytt.
    Men felet försvann och nu har alt snurrat i en vecka. Problemet är att Boxer skickat ut ett nytt kort, V 4.0, och när jag stoppar in det får jag UNKNOWN CARD i NEWCS.
    Vad jag skall ha läst till mig skall V 4.0 fungera mot NEWCS o CSP. Är det någon speciell version av NEWCS som krävs? Några bra ideer hur jag får igång det nya kortet?
    Lite brådis, då de stänger ned det gamla kortet snart...
    CD , på samma server fungerar OK. Måste man initiera det nya kortet i en läsare? Har dom pairing på version 4? Tror inte det, då jag sade jag hade en gammal NOKIA burk från stenåldern...
    Har dom bytt CAID??


  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Det är iofs nytt CAID men du måste byta till Oscam för att kortet ska funka, även om du lyckas få Newcs att läsa kortet så kommer du inte kunna avkoda alla kanaler utan att byta till Oscam.

  3. #3
    Tack för svaret. Har upptäckt att NEWCS 1.50 inte gillade det nya kortet, men när jag körde med 1.65 fungerade även version 4.0, efter att det hade tänkt ett tag. Gissar att det behövde uppdateras.
    DOCK....efter att det mesta hoppat igång, hade jag strul med DISCOVERY o DISNEYCHANNEL. Avkodade ej. Fick vänta över 30 minuter innan dessa uppdaterade. Men till slut fungerade allt så som det gamla kortet....barnen nöjda.

    Vilka kanaler menar du att man inte kan koda av med det nya kortet utan att byta till OSCAM? MPEG4 kanalerna? Kan man få dem att lira utan ALEX? Kör DB.
    CAID är fortfarande =0500 vad jag förstått.
    Senast redigerad av kanonkurtan den 2013-06-07 klockan 07:24.

  4. #4
    Förresten, det är inget strul att köra CSP mot OSCAM? Är det samma config som att koppla CSP till NEWCS?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kanonkurtan Visa inlägg
    Förresten, det är inget strul att köra CSP mot OSCAM? Är det samma config som att koppla CSP till NEWCS?
    Det funkar utmärkt att köra CSP mot Oscam. Jag kör både Newcs 1.67 och Oscam. CD på Newcs och Via på Oscam.
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Sorry, jag menade förstås att det är nya provider ID på det nya kortet. CAID är som du säger samma.
    Jag har för mig att det några av Cmore-kanalerna som strulade, ibland funkade det och ibland inte. Allt löste sig efter att jag bytt till Oscam.

    Om du kör DB och därmed inte kan se MPEG4-kanalerna, så funkar det antagligen lika bra med newcs. Såvitt jag vet krävs det en Alex för att se alla kanaler inklusive MPEG4.
    Senast redigerad av mikaelk den 2013-06-07 klockan 13:20.

Liknande ämnen

  1. Fick ett nytt erbjudande
    Av Sweguy i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 14:08
  2. is skrapan som fick nytt liv!!!
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-08, 17:16
  3. Fick inte köpa box idag..
    Av perryn i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 19:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss