Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: exportera bouqets till box efter flashning

  1. #1

    exportera bouqets till box efter flashning

    Har flashat box med ny image och sparade mina bouqets via DreamboxEdit. Men när skall skall exportera dem igen till boxen går det inte och jag får felmeddelande om att det inte finns någon "services" eller "lamedb" fil i foldern men jag har en lamedb, dock ingen services. Några idéer om vad som kan ha gått fel?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    114
    Tackad
    1 gånger
    Har du valt rätt settings under options?

  3. #3
    Ingen aning, egentligen. Dock har jag ju kunnat använda de inställningar jag har till att skapa och redigera mina buketter tidigare så då borde de väl vara rätt. Det DreamboxEdit klagar på är ju att jag skulle sakna filer i det jag importerade till min dator från DB innan flashningen men jag har ju i alla fall en av filerna...och den säger ju att endera av de två skall finnas. I options/profiles står det att:

    Services and bouquets files: /etc/enigma2/

    User bouquets files: /etc/enigma2/

    HTTP port 80

    FTP port 21

    IP är rätt för jag kan kommunicera med boxen. Vet du någon specifik setting som skulle kunna ha med problemet att göra?

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Du har valt rätt prova starta om boxen och ta bort bouquets.radio på din favorit.lista och prova importera kanske det hjälper.

  5. #5
    OK, skall testa det. Tackar!

Liknande ämnen

  1. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 22:35
  2. Inga kanaler efter flashning dm800se clone
    Av erik2 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 18:55
  3. 500HD startar inte efter flashning
    Av frasse i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 15:40
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 17:06
  5. DM7025+ Inga Tuners efter flashning
    Av stre i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 07:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss