Jag gissar att du behöver byta kretsen som sköter kommunikationen med interfacekortet.... en ytmonterad krets som sitter kopplad till kontakten som interfacekortet kopplas in på.
MVH
Jag gissar att du behöver byta kretsen som sköter kommunikationen med interfacekortet.... en ytmonterad krets som sitter kopplad till kontakten som interfacekortet kopplas in på.
MVH
Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44
Man byter den SO-14 krets som sitter närmast donet till interfacekortet. Det är en 74AHC05 på Alex 2.
När jag skrev att det är hyfsat enkelt så avsåg jag egentligen inte att vem som helst ska ge sig på att laga sin Alex. Mina kunder har skickat in enheterna till mig för reparation, och har skadan inträffat precis efter att de har köpt den så har jag i de flesta fall även stått för kostnaden.
Tack så mycket för ditt snabba svar. Och du får gärna skriva hur vi skall göra för att det inte skall hända.
jag har skickat ett pm till dig.
För att minska risken för skador bör man se till att man laddar ur sig innan man hanterar kortet, t.ex. genom att man rör vid antennkontaktens jord på TVn eller mottagaren. Det har även hänt att felaktiga CA-moduler har knäckt interfacekretsen, problemet försvann när kunden bytte ut modulen.
Idag fick jag tillbaka min Alex fungerar kanon bra. Var värt att skicka in dem. snabb och bra service.