Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Finns det någon inspelningsapparat som tar emot med hdmi-ingång?

  1. #1

    Finns det någon inspelningsapparat som tar emot med hdmi-ingång?

    Hej, jag fick inga svar på min fråga om man kan spela in på usb från en TV med visning från hdmi-ingång. Nu ändrar jag frågan och undrar om det finns någon grunka som har hdmi-ingång och som sedan spelar in eller kan kopplas till en dator så det går att spela över det som finns i en box' hårddisk till usb eller dator. Snart kommer jag att få TV via öppet stadsnät och vill bevara mina inspelningar, samtidigt som jag vill lämna över boxen till någon som bättre behöver den.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    1. Troligen är signalen kodad,om du lyckas spela in måste du ha ett "kort" för att spela upp.
    2. Utrustning som du pratar om finns knappast, du har väl inte hdmi UT från TVn, bara hdmi IN.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Hej matkoh, jag har ju hdmi UT från boxen och tänkte mig en apparat som har hdmi IN som spelar in. Finns det t.ex. en DVD-maskin som spelar in och har hdmi-ingång?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Sådant där höll väl folk med tidigare för att komma runt hdcp (kopieringsskyddet) eller vad det heter.
    typ hdmi --> scart, ja för att kunna fortsätta använda sin crt-tv som det sas.
    Senast jag kollade fanns det i england för ett par lax.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Hej Folke
    Berätta först vilken box du har.
    På alla mina satellitboxar kan jag koppla in en USBhårddisk och spela in.

    Mvh Kalle

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    Senast redigerad av joxen den 2013-07-02 klockan 15:15.

  7. #7
    Jag har en Sagemcom RT90 HD Boxer med 160 GB hårddisk i. Nu har jag fattat att vissa apparater krypterar hdmi-utsignalen, men hur kan min TV spela upp då? Kan jag inte spela upp mina inspelningar via hdmi-utgången på andra TV-apparater?

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    De flesta orginalboxar spelar in signalen direkt från källan dvs. den är krypterad, så för att se inspleningen så måste du ha kortet i orginalboxen & den dekrypterar uppspelningen. Jag har en polare som tänkte vara smart så han fyllde disken i sin Comhem box & tog med den till stugan, utan kort. Gick icke att spela upp.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Jag har bara spelat in från SVT. Jag har inget Boxer-abonnemang, jag kör bara det "fria". Är det krypterat i alla fall?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Det finns både TV och boxer boxar som typ krypterar.
    ((tex så pairar min TV USBhårddisken (går ej att flytta disk till PC) och det går inte att spela in på USBpinne))
    Med dreambox mm fungerar det att typ spela upp på PC och flytta disk osv.

    Så du måste nog prova själv. (men jag gissar att det inte går med din sagem)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-21, 16:17
  2. Finns det någon fil ?????
    Av ewilman i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 11:28
  3. Finns det någon
    Av hotshotknick i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-06, 21:19
  4. [LÖST] Finns det någon vänlig................
    Av sjuan i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 23:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss