Cccam borde vara lättast och finns väl med från början i OpenPLI tror jag.
Alternativet som är lite krångligare är att köra oscam på serverboxen och valfri klient (oscam, mgcamd eller cccam) på klienten.
Lite seeeen igen...![]()
Cccam borde vara lättast och finns väl med från början i OpenPLI tror jag.
Alternativet som är lite krångligare är att köra oscam på serverboxen och valfri klient (oscam, mgcamd eller cccam) på klienten.
Lite seeeen igen...![]()
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Hej på er !
Sitter inte hemma just nu men är hyfsat säker på att jag i båda burkarna kör Cccam3.x som jag tog via openpli3.0 plugin menyn och hälde ner... Är 99% på att även oscam finns som val i samma meny.
Så nu menar att jag endast behöver konfa lite på befintlig Cccam ? låter för bra för att vara santFinns det någon guide för detta i forumet tror ni ? Man får ju mängder av träffar men att hitta just det man vill
är inte lika enkelt![]()
Mvh Lasse
Filen du ska editera heter CCcam.cfg och ligger i /etc.
Från början är den troligen full av kommentarer och exempel, men alla är bortkommenterade med #-tecknet i början på raden. Du skriver till dina rader sist i filen.
Du fick exempel på vad du ska skriva av Rolsten.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
glöm inte port forward 12000
Om du inte vill hålla på med port forward och öppna upp routern så kan du installera openpvn på boxarna istället
OK, självklart så kommer jag inte åt min 3G/4G router utifrån och jag kan inte fatta varför riktigt, men jag ska testa vända på server/klient så kommer det att funka bättre...
Men om det endast är port 12000 behöver man verkligen en vpn-tunnel för detta tycker ni ? eller skickar Cccam login/password i plaintext kanske ?
Då har jag vänt på server/klient och nu kan klient DreamBoxen köra en telnet IP 12000 och det ser ut som att den svarar OK men ingen bildÄr ni säkra på att jag endast behövde två rader konfig ? Är ju så enkelt så inget borde kunna gå fel
![]()