Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kan inte ansluta med DreamUp

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger

    Kan inte ansluta med DreamUp

    Har ett irriterande problem, har bytt PSU på min 8000 klon (Ferrari) idag och tänkte ta och flasha om den med sector recovery just-in-case om nu något nu gått åt skogen medans den startat om sig i tid och otid den senaste veckan.

    Problemet är att jag inte kommer åt boxen med DreamUp, har testat samtliga versioner i filarkivet & Ferrari Filler 1.3.3.7.
    Har testat 2st USB->Serial adaptrar utan framgång. Har släpat upp en gammal dator med XP och en ordentlig Serial port och den vill inte heller. Testade Nollmodemskabeln och den fungerade fint när jag testade den.

    MEN

    När jag testade att köra via Hyperterminal på XP maskinen, tjosan o hopp där blev det kontakt när jag ändrade till xon/xoff. Får upp samma info som man ser om man ansluter via telnet till boxen när den är stoppad i Flash läge.
    Körde dmesg | grep tty och ficj serial8250: ttyS= at MMIO 0x0 (irq = 65) is a 16550A så det verkar ju finnas någon form av liv där inne.

    Tyvärr så är jag inte direkt med i matchen när det gäller Serie portar så jag skulle behöva lite hjälp på traven med vilka inställningar som troligtvis fungerar, att testa alla med samtliga versioner av DreamUp känns som ett projekt jag helst inte utsätter mig för om det går att undvika.

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    26
    Tackad
    2 gånger
    Jag hade ett liknade fel men på en 800HD se som jag inte kom åt Så jag använde nollmodemskabel till sammans med dreamup sen är viktigt att du koppla in en nätverkskabel i mellan datorn och DB och sätt igång DB så att du får ett ip ( i select one) och sen kryssar i User network på dreamupen när du får ip i select one Sen får säkert kontakt med den
    Senast redigerad av Stollen den 2013-06-28 klockan 21:04.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] DreamUp funkar inte
    Av Buuzzz i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-08-07, 13:27
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 10:24
  3. Kan inte flasha med DreamUp
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 18:26
  4. Dreamup visar inte min Box (DM500C)
    Av espancor i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 18:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss