Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: En Förundran

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Unhappy En Förundran

    Jag har parabol, kör Dreambox idag. Vill nu uppgradera till HD. Har köpt en HD 3D samsung tv. Min fråga är:

    1. Måste jag byta LNDB till nån annan som "klarar" HD?
    2. En ny HD låda med HD förstår jag att jag behöver, jag har en Blue-Ray spelare med dubbla tuners. Behöver Dreamboxen ha det också?
    3. Vill ha så jag kan ha två Dreamboxar, en med HD och en "vanlig".

    Tack på förhand

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    De flesta LNB klarar att ta emot HD så de behöver du nog inte byta. Det enda jag gissar att du behöver göra är att köpa en mottagare som klarar HD. Ex Dreambox 500HD eller annat fabrikat.
    Du behöver inte ha dubbla tuners i boxen förutsatt att du inte vill titta på en kanal och spela in en annan.

    Har du inte dubbla utgångar på dina LNB måste du byta även dessa för att kunna köra två boxar. Ska du dessutom ha en box med dubbla tuners behöver du 4utgångar/LNB. Dvs 1kabel/tuner.

    Sen är det ju bara att lägga till en klient till på din server/serverboxen och konfigurera den nya klienten.

    Lycka till
    Senast redigerad av LumberJack den 2013-07-03 klockan 09:36.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #3
    Kanon, tackar för snabbt svar. Ska kolla mitt behov.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss