Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur får jag kontakt med min DM500HD?

  1. #1

    Question Hur får jag kontakt med min DM500HD?

    Hej,

    Köpte en ny DM500HD på microshop. Flashade den med Dreamelite 1.33 imagen.
    Av nån anledning så hittade jag inte tempmappen i menyerna i boxen för manuell inst av config. Så därför flashade jag om den med en nyare image. Det var inge bra. Nu får den ingen ip adress längre. Hur får jag kontakt med den? Har provat att ansluta via "service"(miniusb) porten på boxen till usb porten på datorn och startade dream up som jag läst om här, då fick jag"No COM port found,aborting". Skulle vara mycket tacksam om nån kunde ge mig en chantil manual på hur jag tar mig ur det här.. jag har redan insett att jag är en nolla så behandla mig som en sådan så jag förstår. . Gjorde samma installation för några veckor sen med bra resultat förutom att fjärrkontrollen inte fungarde efter installationen. Tar gjärna emot tips om en image som fungerar..och som det finns manual till. Tack på förhand!! //Hagkiller

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Du behöver dreamup,mini usb kabel,driver och rätt image
    här har du allt
    Bifogad fil 1669

  3. #3
    Tack Ibrahim för svar, jag får följande felmeddelande när jag försöker flasha från dreamup..
    Skärmklipp.jpg

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Du gör så .....koppla nätverkskabel till boxen,öppna dreamup och tryck på connect och sätta på boxen
    nu kan du flasha med webbläsare istället för flasha med dreamup hela vägen !
    du kan även flasha med dreamup men de tar lite tid.
    O.B.S..glöm inte att markera Use Network på dreamup
    Senast redigerad av Ibrahim den 2013-07-16 klockan 09:11.

Liknande ämnen

  1. Ingen kontakt med dm500hd
    Av falken1989 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 13:20
  2. Kontakt med nätverket
    Av btj i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 16:39
  3. Ej Kontakt??
    Av einar i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 17:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss