Nåväl det antar jag av flera anledningar. Dels för att nyligen har köpt en dreambox 800. Sen även om man tittar på hans inlägg som han har gjort tidigare så undrar jag varför inga frågor finns om ev konfiguration. Något som gjorde mig misstänkt var att han kunde se alla kanaler såsom viasat, cmore etc etc. Som vi alla vet så är Comhem inte billiga och i de flesta fallen brukar man välja antingen cmore eller viasat.
Jag sa inte att han är uppkpplad mot en payserver men jag misstänker det starkt pga hans inlägg och den korta tid han har varit medlem här. Jag kan ju ha fel men det får tiden utvisa.
Raspberry Pi /Smargo+ reader
Oscam server
MOVISTAR+ Premium Extra
Canal Digital Familjepaketet
Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E[/h]
@migge6
Nej jag "missade" inget, sov du under svenskundervisningen?
Raspberry Pi /Smargo+ reader
Oscam server
MOVISTAR+ Premium Extra
Canal Digital Familjepaketet
Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E[/h]
Natuligtvis är det möjligt att han har lyckats att konfa allt på egen hand. Jag är som person misstänsam mot nästan allt. Om jag hade något/några fel med min dreambox så skulle jag först kollat alla alternativ. Jag är helt övertygad om att ifall jag hade dålig bild på dm så borde jag rimligtvis även ha det på min ex comhembox. Bara mina tankar med som sagt han verkar ha löst det så vi får väl avsluta det hela. Tack för mig
Senast redigerad av nicolito den 2013-07-19 klockan 13:25.
Fortsätter OT
Till alla er kan jag rekommendera boken En man som heter Ove då den handlar om er.
(samt lite om mig också)