Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Koda av Viasat kanaler med funcard...

  1. #1
    Jonas740
    Gäst

    Koda av Viasat kanaler med funcard...

    Hejsan...

    Har lite problem att koda av Via*** kanaler med Funcard..

    Enligt en jag känner va de bara att bränna ett kort och trycka i det i mottagaren....

    Men Nu vart jag lite fundersam, vet att han har haft Cam-moduler och sådant.....

    Boxen som jag använder är en Philips som det står Canal Digital på, behöver man alltid oavsett korttyp eller mjukvara en Cam-Modul för Via*** eller ska de gå att trycka i kortet i befintlig kortläsare ??

    Kortet är ett Funcard som jag programmerat med MP3.5 i multiprog, programvaran på kortet ska visst vara AU!

    Tack för alla hjälp man kan få..

    /Jonas

  2. #2
    Gäst
    Din dekoder måste antingen stöja Viaccess via sin mjukvara eller så måste den ha plats för en CAM som gör det. Sannolikt har din Philips bara Conax och du måste komplettera med en Viaccess CAM.

    /Spock

  3. #3
    Japp det stämmer! Se annan tråd i detta forum. Jag fick byta ut min Canaldigifjant-dekoder till en med en CA-plats på baksidan. Till denna fick jag köpa en Viaccess modul från SAT.nu och där krävs en speciell modul för CD-boxen. Den boxen jag fick hem i stället för Philipsboxen såg exakt likadan ut fast denna var märkt NOKIA i stället! Även Pioneer förekommer visst! CD tog 400kr för bytet tyvärr.......

    CD-dekodern innehåller bara hardware/software för Conax-systemet.

    Mvh Mecman

  4. #4
    Jonas740
    Gäst

    ok...

    Ok, precis som jag misstänkte då....

    Finns det någon mottagare som har alla system inbyggda så man slipper de där cam modulerna??

    En cam modul kostar juh typ 1000-1500:- ny! Och en del mottagre ligger juh inte långt därifrån i prisklass...

    /Jonas

  5. #5
    Japp!

    Se på Samsungs olika Boxar i 9500-serien:

    http://www.neptunsat.com/

    Se också tråden:

    http://comhit.pepzi.net/viewtopic.php?t=3996

    Mecman

  6. #6
    Jonas740
    Gäst

    Tackar...

    Tackar, ska spana efter en sådan då...

    /Jonas

  7. #7
    Beträffande Samsung 9500 och de olika modellerna. Det finns många lycksökare på Blocket.se som annonserar ut dessa mottagare för hutlösa pengar, ofta dyrare än de billigaste firmorna på nätet. Det är värt att leta bra priser, det kan skilja 1000kr hos olika återförsäljare. Lägg hellre 2400-2500kr på en ny hos en firma än 2000kr begagnad. Tänk på supporten å garantin!

    Mecman 8)

Liknande ämnen

  1. Lyckas inte koda av kanaler
    Av Dinkan i forum HTPC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 22:35
  2. Hur många kanaler kan ett funcard koda
    Av ivan50 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-08, 14:01
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 00:44
  4. Att koda av kanaler...
    Av Saberhagen i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 18:32
  5. Kan man koda ppv på funcard?
    Av Björne B i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-26, 16:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss