Om du funderar på att gå över till windows, så tycker jag att du ska ta en titt på www.team-mediaportal.com. Jag har använt det i ett antal år och tycker det funkar perfekt.
Om du funderar på att gå över till windows, så tycker jag att du ska ta en titt på www.team-mediaportal.com. Jag har använt det i ett antal år och tycker det funkar perfekt.
Jo körde MP för länge sedan. Tyckte dock att kanalbyten mm. tog rätt lång tid. Sedan är frågan om det går att köra med Oscam.
MP funkar med OSCam med hjälp av acamd och MDAPI, lite längre kanalbyten än på en vanlig box, men tycker det funkar.
Jag kör 5.5 hade tidigare 5.1 har svarstider mellan 190 till 215ms.
Vad körde du med för kortläsare då? Som sagt, jag har flyttat Ocam till en Rasberry PI och fick klart bättre svarstider men till ingen som helst nytta störningarna i bilden återkommer fortfarande titt som tätt. Tror det har med DVB kortet att göra och dess drivrutiner.
Nu har jag sparkat igång en virtuell Win7 maskin och installerat Mediaportal TV-Server i. Hittar dock inga kanaler, någon som har koll på hur inställningarna ska vara i Mediaportal för Canal Digital?
Hittar MP-server kortet då?
Har du sökt in kanaler på rätt TV-kort?
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.