hagge123, det är alltid bättre ha lite större marginal, pga väder osv, därav bör man inte ha för liten antenn osv. Men bra att det nu fungerar för dig.

Det är radioskugga här, cirka 6mil till masten i nacka, stockholm. Har provat antennen på en högre punkt i närområdet, då fick jag (utan dipolen), direkt från antennen 78-80db på alla muxarna, mätt med en emitor digiair (eller något sådant var det). Men på taket får man usel signal, alla har typ samma problem här i området.

Men det gör inget, jag kör ändå med parabol och är inte intresserad av boxer, som tur är funkar i alla fall den muxen som ligger lägst, som har SVT kanalerna osv, är det riktigt dåligt väder funkar det inte så bra. Men det duger som backup lösning. Det är bara några få som har boxer här, resten kör med telias IPTV samt parabol. Har även varit firmor här (har jag sett) tidigare som hjälpt folk montera antenner, men dom har också sagt att signalen är urusel här, men skit samma det är pga radioskugga, stora berg och annat som stör signalen. Iom att jag haft Canal Digital så länge nu vill jag inte byta till boxer för dom har inte de kanalerna jag titta på ändå.

Bra det fungerar för dig nu.