Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Hej ! vill ha hjälp med att få igång min gamla dreambox 7000S ! Tack på förhand !

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    297
    Tackad
    32 gånger
    7000 är E1, och jag har för mej att oscam inte finns att ladda ner från menyn i PLi .så det blir manuell installation
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OK, visste inte att det var en E1 box...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    ja det är OpenPLI.
    Men den sökväg som du säger fungerar inte för mig
    men jag trycker på menyknappen sedan får jag bläddra till installation, sedan klicka på OK-Knappen, sedan bläddra till Hantera Mjukvara, sedan bläddra till Downloads... , sedan bläddra till SoftCams/Cardservers... , där finns en massa olika cams att ladda ner, men ingen oscam

    HJÄLP ! Vad gör jag för fel ????????
    Ingen som vill vara snäll och lägga ut en image som är klar för att bara skriva in boxiden eller hexkoden ???????

    ( gillade annars OpenPLIn, man får fram mycket info om programmen )

    Så snälla någon ! Hjälp mig
    Med vänliga hälsningar !
    Noddan.

  4. #14
    jaha, ja då blev det ju genast lite svårare igen då, hur installerar jag den manuellt då ???

    Skall i alla fall försöka hitta den och ladda ner den så att jag har den på datorn

    det vill säga om ingen kan göra det lätt för oss dumhuvuden och lägga upp en fungerande image som jag skrev i mitt förra inlägg

    jag hittar inte ens någon oscam att ladda ner ! hittar lite men har ingen aning om vilken fil jag skall ladda ner ???

    men jag har hittat olika program för att göra ändringar i boxen i alla fall
    Senast redigerad av Noddan60 den 2013-08-25 klockan 14:37.

  5. #15
    Ett dumhuvud till här...
    Har samma problem, vill få oscam att fungera i en gammal 7020 med open pli.
    Finns det ngn annan image som gör det lättare?
    Så även jag är tacksam för guidning ..

  6. #16
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Eftersom du bara ska ha den i din box får du ladda hem newcs (server programvaran) sen mgcamd (klientprogramvaran) konfa den mot din server. Alltså du ska ha både newcs och mgcamd på din box. Oscam har jag aldrig kört själv. Har en gammal 7020 som jag kört med mgcamd i flera år utan någon omstart.
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  7. #17
    I mitt fall är det så att jag vill ha den gammla 7020 boxen som en server i källaren som mina klienter i huset skall ansluta till. I dag fungerar det ifs bra med cccam och GP, men vill pilla lite och prova med tex openPli och oscam. Det är roligt att försöka då man lyckas till slut. Nu är jag olycklig eftersom jag inte lyckas med oscam ...men jag behöver hjälp, lyckas bara med att byta image, sen är det tvärstopp

  8. #18
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Noddan60 Visa inlägg
    jaha, ja då blev det ju genast lite svårare igen då, hur installerar jag den manuellt då ???

    Skall i alla fall försöka hitta den och ladda ner den så att jag har den på datorn

    det vill säga om ingen kan göra det lätt för oss dumhuvuden och lägga upp en fungerande image som jag skrev i mitt förra inlägg

    jag hittar inte ens någon oscam att ladda ner ! hittar lite men har ingen aning om vilken fil jag skall ladda ner ???

    men jag har hittat olika program för att göra ändringar i boxen i alla fall
    http://www.linux-sat-keys.com/forum/...Enigma1-Images
    Senast redigerad av nicolito den 2013-08-27 klockan 14:16.

  9. #19
    Hej Nicolito !

    Tack för att du försöker hjälpa till !
    Men adressen du gav oss, vad skall vi med den till ???? http://www.linux-sat-keys.com/forum/...Enigma1-Images

    Man kommer ju ingen vart med den !!!!!!!
    Forbidden

    You don't have permission to access /forum/threads/3087-How-to-Install-OScam-Pli-Enigma1-Images on this server.

    Apache/2.2.16 (Debian) Server at www.linux-sat-keys.com Port 80

    Men tack ändå !

  10. #20
    Men är det ingen som kan göra en Backup på en fungerande box och lägga upp den ?
    Det är ju så många proffs här som säger att det är bara att göra så å så, sedan skall det fungera !

    Det vore underbart om någon vänlig skäl kunde göra detta, nu vill mitt ex också få sin box fixad ! Så vi är i alla fall 2 som skulle bli jätte glada !!!

    Tack på förhand från dummer och dummare !!!

Liknande ämnen

  1. Dream Box 7000s vill inte starta.
    Av roshni0225 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 09:28
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 20:29
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 07:29
  4. Dreambox 7000s
    Av Gusten68 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 11:36
  5. [LÖST] Nokia 212.... Vill ha igång den!!!!!
    Av [KC]magic i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 06:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss