BCM Tuner funkar klockrent med EMP switch. om du nu ska använda switch du kan köra monoblock så slipper du switch då funkar bcm och m tuner nästan lika bra inget märkbart iaf
Tack, Ibrahim, Bogdan och Castro. Jag har redan beställt box nr 2. men tack för era förslag. Däremot funderar jag på och köpa någon slags signalförstärkare. Med tanke på att att jag har jätte kass signalstyrka (20-30% på italienska HD kanaler) så undrade jag om ni kunde tipsa mig om något?
Jag tänkte en från satpro: http://satpro.se/default.asp?id=9600...28&ucat_nr=107 . Vad tycks? Är det meningslöst eller skulle det hjälpa mitt problem?
enda gången signalförstärkare fungerar är när man har dämpning I kabeln, finjustera parabol och lnb (skew) ger garanterat bättre signal än förstärkaren
men du ska vara glad att du valde alps tunern, då vann du 10-15% jämfört med BCM tunern
Lånar tråden lite;
Jag har i dagsläget en DM600-PVR, men funderar på att köpa mig en box med HD-support.
Är det enkelt att föra över alla inställningar/programvara från min nuvarande box till den nya, för att få allt att fungera smidigt direkt? Jag har väldigt begränsade kunskaper i Linux, bör tilläggas.
Vilken HD-box rekommenderas? DM800-HD?
Tack!
Hej!
Tack för svaret.
Jag är som satt inte alls insatt i ämnet. Köpte en box med alla inställnignar redo.
Går det att få över inställnignar även till vu+? Ingen nyare Dreambox som rekommenderas?
Hur funkar de billigare "klonerna" av DB?