Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Monoblock lnb

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    181
    Tackad
    4 gånger

    Monoblock lnb

    håller på att justera in min nya parabol en triax td88 med ett megasat quad monoblock.
    Har hittat både Thor och astra. och kan göra kanalsökning på min vu+solo2 box, men på min dm500s så går det bara att göra kanalsökning på astra för den låser inte på Thor, gissar att jag har för låg signal, den är bara 79% på satfinder i dm500. Någon som kör med monoblock? Kör ni med skew? åt vilket håll ska man vrida isåfall? monoblocket sitter i Thor huvet.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du har kollat så att du har satt det i rätt LNB-hållare så att det kommer signal till den del av LNBt som skall ta emot signalerna från THOR?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    181
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Du har kollat så att du har satt det i rätt LNB-hållare så att det kommer signal till den del av LNBt som skall ta emot signalerna från THOR?
    Jag har det högra huvudet sett nerifrån backen framför parabolen i lnb hållaren. Så det är ju Thor huvudet. Det borde vara rätt med tanke på att vu+ boxen hittar 1300+ kanaler. Jag var mest nyfiken om man brukar ställa in skew på monoblock eller inte. Jag har ingen skew justerad nu.

Liknande ämnen

  1. Monoblock + singel lnb?
    Av edde1 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 22:38
  2. Monoblock
    Av Hassan12 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-10, 13:00
  3. Montering av monoblock
    Av Dahla i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 10:30
  4. Monoblock LNB och parabolmotor?
    Av edde1 i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 11:53
  5. CD, VSAT, monoblock, riktning
    Av pulse i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 22:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss