Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: DM500 C, Missljud

  1. #1

    DM500 C, Missljud

    Hejsan! Jag får ett störande ljud ifrån min dreambox då och då. Det är ett starkt klickande ljud, gör nästan lite ont i öronen. Det händer när ljudet "slutar" på tvn, t.ex tystnaden "mellan raderna" i en konversation. Jätte svårt att förklara. Ljudet uppstår helt enkelt när tvljudet tystnar. På de kanaler med sändningsuppehåll låter det ungefär varje sekund. Det händer oftare på tecknade program så som Simpsons, vanliga program brukar ha bakgrundsljud och då är det lugnt.

    Jag har testat att byta alla kablar som kan tänkas bytas (till kvalitets kablar). Testat på en annan tv apparat. Testat att jorda chassit osv. Flashat om den.

    Gick in till en butik här i närheten och han sa att det kan vara kondningarna men att sånt fixar inte dom.

    Har ni några idéer? Tack på förhand!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Du har även bytt PSU?
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #3
    Om PSU är själva strömförsörjningen så ja. Eller inte bytt, men jag har testat med min brors. Hans vad dock till en 600pvr-c om det är någon skillnad?
    Senast redigerad av ohman92 den 2013-08-09 klockan 21:55.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Ok, ja då har du ju testat annat PSU i alla fall. Har du testat mata ljudet separat? Alltså inte via scarten utan via röd/vit rca utgång?
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  5. #5
    Har testat alla kopplingar som finns tyvärr

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Ja då ser jag ingen annan utväg än att investera i en ny box. Skulle råda dig till att köpa en med HDMI vilket förbättrar bilden avsevärt. Ta även en titt på Vu+ boxarna om du inte vill köra DB.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  7. #7
    Okej :/ jag har kollat på en 600pvr-c orginal eller en 800 hd klon. Vad tycker ni?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Är det bara de två du väljer mellan? 800HD har HDMI (dvi-hdmi) och 600 bara scart. Du får bättre bild på 800:an.

    Har du inget krav på intern hårddisk skulle jag rekommendera DM500HD. Vill du promt ha intern hårddisk så skulle jag gått på 800HDse. Har ingen erfarenhet själv av VU solo men enligt hörsägen ska det vara en kanonbox.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  9. #9
    Jag har inget krav på hårddisk. Men ser så många som har problem med både 500:an och 800:an.. 600 verkar vara den stabilaste. Eller har jag fel?

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    600 är en väldigt gammal modell i dagens läge. Det är i princip en 500 med lite mer minne och plats för intern hårddisk (vilken måste vara IDE som nästan är omöjligt att få tag i idag).

    800 är en betydligt modernare och kraftfullare maskin med bättre grafik som ger bättre bild på moderna flat-TV skärmar och också klarar HD-kanaler.

    800SE är en ännu lite förbättrad 800 med bl.a. mindre värmeproblem.

    Vill du få snygga TV-bilder på en stor skärm och kunna köra de moderna Enigma2 baserade programvarorna och alla dess plugins så är det en 800 eller bättre du ska ha. Det finns ju även konkurrenter som Vu+ som också kör Enigma2 och erbjuder alla möjligheter som Dreambox ger till betydligt bättre priser än original Dreambox.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Dm500
    Av nocleab i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 09:55
  2. Vad gör jag med min DM500-S nu?
    Av mmmvvv i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 08:38
  3. Missljud på MTV2
    Av Jehennum i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 14:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss