Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Val av Dreambox

  1. #1

    Val av Dreambox

    Är i valet och ska skaffa mig Dreambox men har lite dålig koll fast jag har försökt att läsa så mycket det går. Det jag vill ha är följande.
    -Minst 2 tuners
    -inspelningsbar
    -inte kina tillverkad
    -Hdmi

    Har antagligen glömt något men det är vad jag kommer på nu😄

    Hur vet man att man får tag på en äkta Dreambox ?

    Tacksam för snabbt svar😄

  2. #2
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Jag tror att du ska snegla lite på en Vu+. Jag har själv aldrig ägt eller ens testat en, men jag har läst om många som är nöjda och den fungerar vad jag vet på samma sätt som en Dreambox. Men som sagt, JAG kan inte rekommendera den bara tipsa om att den finns...

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Den enda som passar in är då 7020HD. Dock är ju alla dreamboxar tillverkade i Kina.

    Kan du tänka dig en VU+ solo2 så får du en bättre box till halva priset.

    Skickat från min HTC Flyer P512 via Tapatalk 2
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    118
    Tackad
    3 gånger
    Jag kör med VU+ Solo2 och 500G HD funkar kanon , det enda som jag tycker är sämre än dreambox är fjärren
    Hade en dreambox innan

  5. #5
    Tack för snabbt svar�� Kan helt klart tänka mig vu+ då det lilla jag läst mig till nu verkar vara att man får mer för pengarna. Är det krångligare setup på dom?

    Funkar denna -> http://www.dustinhome.se/product/501...-dual-dvb-c-t/ eller är det bara overkill?
    Finns det iPhone app till vu+ med så man kan streama till tel?

  6. #6
    Är ju helt klart sugen på vu+ men om man får tag på en Dreambox DM 8000 HD Pvr för 3000kr är det mer prisvärt att köpa dreamboxen då? Får ju gråa hår av detta��

  7. #7
    Dm 8000 tillverkas väl inte längre så det är en begagnad maskin du menar antar jag. När jag köpte min DM8000 för några år sedan kostade den 10.000:- så 3000 låter billigt. Om min DM 8000 hade gett upp idag så hade jag nog tittat lite närmare på Vu+. Anm. Det verkar som att man fortfarande kan köpa DM8000, fast tillverkaren har för länge sedan annonserat att man tänker lägga ned produktionen av den.
    Senast redigerad av RH_Lunden den 2013-08-10 klockan 09:57.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Glidarn39 Visa inlägg
    Är ju helt klart sugen på vu+ men om man får tag på en Dreambox DM 8000 HD Pvr för 3000kr är det mer prisvärt att köpa dreamboxen då? Får ju gråa hår av detta😄
    Jag hade kört på en vu+ solo2, eller duo2 mycket prisvärda.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    DM 8000 har inte stöd för fullHD vilket VU+ har, frågan är märker man några skillnad på bildkvalitén? jag menar är det märkbart skillnad?

  10. #10
    Så denna skulle funka och uppfyller kraven jag specade först? http://www.dustinhome.se/product/501...-dual-dvb-c-t/ Är denna svår att programmera ?

Liknande ämnen

  1. Stream från Dreambox till Dreambox
    Av murre87 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 09:16
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:49
  3. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss