Hej Jag har nu fått upp min parabol sen jag flyttade till hus. Det är en 80/85cm Nokia antenn med diseq motor. Jag har programmerat in de vanliga positionerna (Thor, Sirius, Hotbird, Astra19,2, Astra 28,2 mfl.) och har bra signal därifrån utan problem. Har även bra mottagning från Turksat, 42Ö och Hispasat 30W, det jag undrar är om där är några mer satteliter som sänder med bra styrka för mottagning utanför Malmö, jag hittar absolut ingenting utanför 42Ö och 30W tyvärr. Är där några andra positioner mellan dessa som kan vara intressanta? Lyngsat är tyvärr än väldigt klyddig sida eftersom man måste börja med ett kolla på en viss sat position, och när man hittar en intressant kanal så måste man gå in och kolla vilken beam tpn ligger på (och oftast till sin besvikelse se att denna ligger vänd mot usa eller liknande). Jag är ute efter (helst engelskspråkiga) FTA kanaler (28,2Ö har en hel del nu) eftersom jag i dagsläget bara har minsta möjliga paket med tv3 mm från viasat och helst inte vill betala en massa månadsavgifter för tv-zappandet. Streaming är heller inget alternativ då jag inte har tillgång till varken telefon eller internet hemma. Finns det förresten någon enda analog kanal kvar på himlen nu eller min gamla analoga box är bara att slänga? (snyft är ju uppvuxen med den ju)