Raspberry Pi /Smargo+ reader
Oscam server
MOVISTAR+ Premium Extra
Canal Digital Familjepaketet
Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E[/h]
Jag får ta tillbaka mitt påstående om att mms streams fungerar i vu+ vilket jag trodde. Jag har själv inte än ngn sådan box men funderar på att antingen köpa en duo2 eller solo2. Men att streams inte fungerar är för mig inget skäl att ändra mig.
Vad exakt vill du se genom streamsen? Fast man skulle kunna tycka att det borde gå med tsmedia men icke tydligen
Detta fungerar inte heller antar jag...http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=238191
Senast redigerad av nicolito den 2013-08-22 klockan 16:14.
Nej, jag personligen saknar ej mms.
Vad det nu har med TS att göra, vilken innehöll en "VS" förfrågan
och jag angav vad jag trodde var skillnader och fortfarande tror.
För att fortsätta OT avseende andra format så har ett trevligt antagligen stulet nick gissat lite här ,,,
edit: om man måste vara reggad så är det fungerande exempel på rtmp och rtsp
edit2: har ju en gammal data under TV:n också frun kör lite silverfox (heter det så) och
andra konstigheter ibland. Annars skulle det ju gå att transcoda och restreama till STB också, men då startar väl fläktarna på datan. *silverlight*
http://www.vuplus-community.net/board/threads/some-questions-before-buying.13923/#post-104742
Senast redigerad av cyborgpunte den 2013-08-22 klockan 16:39.
__________________________________________________ _________________________________________________
Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a
Jag skrev "nog" eftersom jag inte visste. Och du hade rätt, drivrutiner saknas. Tyckte det var konstigt eftersom väldigt svaga boxar har stöd för det, plus att det är så gammalt. Många kallar dessutom RTSP och RTMP felaktigt för MMS eftersom en MMS-länk ibland används för att starta anslutningen. Och RTSP/RTMP ska fungera på VU+boxar.
Du har rätt i att det var relevant med att MMS inte stöds. Jag ursäktar mig om du blev upprörd av att jag bad dig att skapa en egen tråd, tänkte bara att det hade varit smidigare för TS att slippa den vidare diskussionen.
Är det jag som har ett stulet nick? Isf visste jag inte att det redan var taget, och jag får be admin hjälpa mig att byta.