Jag tycker också Openpli är bra, hade det på mina dreamboxar E2 och inget annat..
Men jag har ingen sådan box kvar.
På min enda dreambox jag har kvar kör PliJade3 om ni kommer ihåg den.
bloatware är det så det kallas tex när man inte kan formatera diskar eller transcoda, se länkar.
Om ni ändå citerar mig, varför inte svara på eventuella frågor i citat
Bloatware är väl ett namn på när en tillverkare skickar med en massa mer eller mindre "onödiga" program ofta fyllda med loggor och varumärken. Jämför när du köper en ny PC och får demoversioner av antivirus m.m. samt 4-5 st. "utilitys" från tillverkaren.
Huruvida Blackhole kan anses ha bloatware vet jag inte ännu.![]()
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
OK, visste inte att det var onödigt att formattera och transcoda, men tack för infon
fö http://code.vuplus.com/ men inget att rekommendera tror jag
edit men jag tror det går att formatera och transcoda med dem![]()
Jag formaterade min hdd under openpli, sen om det kommit någon bugg efter det lär den säkert åtgärdas inom kort. Transcoda kan du också, enda som saknas är en liten ikon under openwebif. Men jag transcodar till mobilen utan problem. Var det dina enda argument?
Men ja, smaken är som baken. Jag föredrar openpli alla dagar i veckan. Är dock inte fyrkantig så har testat flera images, bland annat BH två gånger.
Atomized, tycker du gör en backup och slänger in BH och testar, annars är det ju bara att flasha tillbaka sin backup. Eller slänga in openpli 4.0 och börja om från början :-)
Jag ska blåsa boxen inom kort och lägga in 4.0 då 3.0 kommer att upphöra.
Tänk på att när du kör in BH så får du en ful boot image som inte försvinner när du flashar pli igen, då får du slänga in original logon separat eller enklast en original image först och sedan pli :-)
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
Den låg i boxen när jag köpte den, men jag antar att den går att tanka ner från Vu+
http://vuplus.com/downloadSoftwareUpdate.html?pagenum=1
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!