Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Tuning misslyckades.

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger

    Tuning misslyckades.

    Tjenare.

    Efter att ha fått ett par tips om att köpa en ny Switch blev det en 1 x EMP 4-vägs Switch P.164-IW för min DM800 HD SE med en M-tuner. Boxen kör med en A8p SIM-kort och OpenPli 3.0 image.

    Tyvärr har jag stött på ett problem med tuning. Jag har tre LNB (Hotbird 13, Astra 19 och Astra 28) uppkopplade till ovannämnda switch. Jag har bra signal på alla bortsett från 13 som ligger på 45-50% men kanaler funkar. Problemet uppstår när jag ändrar en kanal från Hotbird 13 till ex en kanal från Astra 28. Då får jag ett meddelande om "Tuning misslyckades". När jag startar om image så funkar kanalen utan några problem hur länge som helst (Än så länge).

    Är det någon som vet hur jag ska lösa problemet? Det är lite störande att ständigt starta om OpenPli bara för att jag ändrar en kanal från Hotb 13 till en annan från Astra 28?

  2. #2
    Kan det bero på att du har 3 lnb'er men switchen har 4 ingångar,
    sökningen på 4'e blir misslyckad.
    DM8000HD
    DM800SE

  3. #3
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av HUGGE113 Visa inlägg
    Kan det bero på att du har 3 lnb'er men switchen har 4 ingångar,
    sökningen på 4'e blir misslyckad.
    https://www.youtube.com/watch?v=yqyixwqiCag

    Det har varit en lång vecka och jag borde sova kanske.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av HUGGE113 Visa inlägg
    Kan det bero på att du har 3 lnb'er men switchen har 4 ingångar,
    sökningen på 4'e blir misslyckad.

    Det har noll betydelse om 4:e är tom vilket det är. Jag har redan angett den som "tom" eller "ingen ansluten".

    Någon annan som kan erbjuda en mer konstruktiv lösning?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av eagle.hotak Visa inlägg
    Det har noll betydelse om 4:e är tom vilket det är. Jag har redan angett den som "tom" eller "ingen ansluten".

    Någon annan som kan erbjuda en mer konstruktiv lösning?
    Hur ser dina inställningar ut annars?


    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  6. #6
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Låter som antingen ett tuner eller ett switch problem. Dum idé kanske med prova med att byta ut konfigen. ex om du nu har 13/19/28/tom byt till 28/13/tom/19. Titta om tunern kan vara lös också. Mer kommer jag inte på

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det kan ju ev. vara ett LNB-problem också. Du har inte extremt långa kablar eller något annat speciellt?
    Kolla om det finns möjlighet att under inställningar öka nivån på 22 kHz signalen eller öka antalet repetitioner av DiseqC-kommandon och se om det hjälper.

    Kolla också kablar och anslutningar till det LNB som krånglar så att det inte har läckt in fukt eller något.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Mycket tacksam för era svar.

    Rodak: Eftersom jag är en aning nybörjare får du specificera om inställningar. Vilka inställningar pratar vi om?

    Nicolito

    Jag hade innan 13/28/19/tom men där fick jag avslag på direkten för att 28an funkade inte. Jag bytte till 28/19/tom/13 o denna uppsättning fungerar bortsätt från när jag byter från 13 till 28. Då får jag meddelandet om tuning misslyckades.

    atomized: Hej. Tack för tipset om Switch.
    Avståndet från parabolen till boxen är knappt 5 meter. Där är inga fuktproblem för att jag har en rätt så ny uppsättning av det hela så fuktskador finns det inga.

    När det gäller öka nivån på 22 kHz signalen eller öka antalet repetitioner av DiseqC-kommandon vet jag inte ett dugg om hur jag ska gå tillväga. Du får ursäkta min okunnighet men all hjälp hade varit tacksam.

    En liten fotnot: När jag var i Satpros butik i Malmö sa kassören om att EMP switch har detta kända problemet o en lösning är att ändra till en kanal med lägre frekvens och ändra tillbaka men et låter jobbigare än att bara restarta OpenPli.

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OK, jag har förtroende för Satpro:s personal så har de sagt så så ligger det troligen något i det. Det är dock inget jag märkt av men mina EMP switchar är mer än fem år gamla och kanske de gör dem annorlunda nu? Det är i alla fall första gången jag hör något om problem med EMP switchar. Beklagar om mitt tips visade sig mindre bra...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    så du menar att en vanlig hi diseq inte fungera på din
    db en sån här kan kanske
    funka
    http://datorfixarna.com/catalog/prod...ducts_id=33809

Liknande ämnen

  1. Tuning misslyckades!!!!
    Av SNAKE99 i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-12, 16:26
  2. bild fryser och tuning misslyckades
    Av dkr1979 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 04:59
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 18:28
  4. DM 800 HD-kanalerna Tuning Misslyckades!?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 20:01
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 10:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss