Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Oscam boxer smartwi undran

  1. #1

    Oscam boxer smartwi undran

    En undrar ser inte att det finns ett klart svar på detta, och NI som är på detta forum kan nog svar snabbt som Fean

    Jag har skaffat ett dvbt2 kort för boxer jag får inte in mux 6 tex ser inte en enda hd kanal i Tvheadend, men men
    Nu frågan
    har en polare som ahr smartwi hemma med boxar han frå ALLA hd kanaler på sina tv apparater som han har med sitt kort "utdelat" vad är det som skjiljer smartwi från oscam i dator,
    Ja jag är novis
    Mycket tacksamför svar på låg nivå LOL

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    HD-kanalerna och mpeg4-kanalerna hos Boxer har ett extra lager av kryptering med en nyckel som finns i deras godkända CA-moduler. Denna nyckel är inte känd och därför kan inte de kanalerna dekodas med hjälp av någon softcam.

    Sillnaden på smartwi kontra oscam är att smartwi jobbar på en lägre mer hårdvarunära nivå och vidarebefordrar all trafik emellan programkortet och klientkorten.

    "Riktig" cardsharing som oscam jobbar med standardiserade protokoll där det endast finns vissa typer av meddelanden specificerade.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Tack för svaret
    Fan Boxer suger just nu fan nån smart människa får man hoppa på som fixar så man kan köra det i datorn igen med alla kanaler antar väl att ALLA kanaler kommer att gå över till MPEG-4 snart då e det ju meningslöst att ha det i datorn.
    Men något som är skumt är att jag inte får in eller rättare sagt inte ser SVTHD eller ingen kanal som har HD i nmnet, när jag kör TVHEADEND det är skumt.

  4. #4
    Fixat får nu in hd kanalerna som sagt dock inte kodade men svt 1 o 2 fungerar
    La till muxarna själv

Liknande ämnen

  1. Smartwi 2 , boxer strul?
    Av dunkars i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-02-23, 18:03
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-13, 19:22
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 21:20
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 21:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss