Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: LCD4linux erfarenheter och problem

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    cybergpunte, jag testade ditt förslag (inaktivera TSpanelen) men det hjälpte inte,
    jag får göra om allt och inaktivera TSpanelen efteråt

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Inaktivera TSpanel vet jag inget om.
    Med hoppa över eller vad jag skrev menade jag låt bli att installera TSpanel.
    Jag blev tvungen att göra en clean reflash för att bli av med TSpanel, gick inte att komplett avinstallera den.
    Sedan så fungerande min STB som den skulle. min bakgrundsbelysning krånglade.... vad det nu kan ha med varann att göra.
    Finns trådar både hos Openpli såväl som BH som tar upp strul med TSpanel, och den är väl tom "forbidden", annan diskussion.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    ok det var missförstånd, en dum fråga...hur låter jag bli installera TSPanel? mins inte hade möjlighet att välja bort den
    som sagt det är en dum fråga för dig (kanske?) men jag är nobis när det gäller BH och VU+

    hitta detta i ett forum:
    BH dont officially support the TSpanel so you wont find it in their feeds, you can install it manually but you will need to find the misp32el version.
    Senast redigerad av ZZTop den 2013-08-28 klockan 14:54.

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    inga dumma frågor möjligen dumma svar :-)
    TSpanel
    Finns ej i BH feed, därför måste du nästan ha gjort något själv för att installera den typ kopierat en ***tspanel***.ipk
    kanske till /tmp och installerat den från meny eller från prompt med opkg kommandot.
    Och ja den den är förbjuden i BHforum.
    De flesta väljer TSpanel för att få in cam:arna, därav instruktion för cam installation tidigare.
    Så är det om jag förstått rätt, och det är alltså TSpanel och inte TSmedia jag pratar om.

    Har du inte cam-binärerna kan du väl ladda dem från filarkivet här välj mips32el och packa upp på PC med 7-zip
    och kopiera över binär till /usr/bin och sätt rätt attribut.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    Klockrent svar Tack

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    vilken version BH kör du med? är det 2.0.5?

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    ja, bla.
    osså måste det vara 10 tecken annars är inlägget för kort

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Tänkte komplettera med en grej,

    Denna plugin är inte exklusiv för Duo2 utan fungerar också med Solo2
    (och andra boxar också för den delen, dock verkar den inte finnas i BH feed atm)

    Denna skall funka sägs det: http://www.samsung.com/se/support/model/LP08IPLSBT/EN
    Det finns några att välja på i plugin'et config

    edit: kunde inte hålla mig, order lagd på en billig 7" kinaclone "sample" , får se om jag får hem den och får den att fungera. Återkommer jag inte med en successreport, blev jag lurad på ett eller annat vis
    (har en liten egen riskgräns avseende min kinahandel, men denna rymdes inom den gott och väl eftersom jag bara har en till liten order utestående just nu)
    Senast redigerad av cyborgpunte den 2013-08-31 klockan 03:27.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    Jag fick igång mina picon till sist, problemet var det att jag var tvungen döpa om mina picon till såna format "1_0_1_9C5_4_46_E080000_0_0_0"
    ni andra använder Hales Picon rakt över utan att behöva döpa om, varför det? vad tror ni?

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    39
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ZZTop Visa inlägg
    Jag fick igång mina picon till sist, problemet var det att jag var tvungen döpa om mina picon till såna format "1_0_1_9C5_4_46_E080000_0_0_0"
    ni andra använder Hales Picon rakt över utan att behöva döpa om, varför det? vad tror ni?
    Service referenser för varje kanal måste ju alltid finnas annars fungerar ingen picon.
    Halles har inga service ref, utan bara loggan.
    Använd Dreambox Edit för att lägga in service ref. Finnas säkert andra program också, men jag använder DB Edit tycker det fungerar bra.

    Nämde inte service referenserna i tidigare inlägg. Sorry!
    VUSolo 4K, Open BlackHole 3.0.2 0.8W, 4.8E, 13.0E, 19.2E

Liknande ämnen

  1. Erfarenheter av Miraclebox 6+ HD PVR
    Av rolrn i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 17:38
  2. Erfarenheter VU+ Solo
    Av nauleem i forum Vu+
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-09-08, 21:00
  3. VU+ Uno -- Erfarenheter med ComHem
    Av mha42 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 17:59
  4. Erfarenheter av VU+ Duo??
    Av zyx_11 i forum Vu+
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 16:21
  5. Erfarenheter av IP-TV?
    Av janbananfan i forum IP-TV
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss