Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: Toroidal 55

Will do =) men då behöver jag inte andvända skew heller?

Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    50 gånger
    Hur många satelliter hade du tänkt att ta emot? och vilka?

Thor 0.8 sirius 4.8 och astra 19.2
    Citat Ursprungligen postat av nicolito Visa inlägg
    Hur många satelliter hade du tänkt att ta emot? och vilka?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Tackad
    105 gånger
    Det beror på hur bra du gör inställningen... ;-) (Prova gärna att vrida lite fram och tillbaka för att se om det hjälper till eller inte, det skadar aldrig att kolla)

Det finns flera intressanta satelliter som du inte har med som 5V (franska), Hotbird och ASTRA2

Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    50 gånger
    Själv installerade jag 8 lnb men vill du bara ha 3 så går det bra. Lättast är att du använder dig av en satbeeper. Börja med att hitta 0,8W och sen 19.2E. Sen kommer du hitta sirius av bara farten. När du står bakom parabolen så från vänster till höger Thor, Sirius, Astra

Citat Ursprungligen postat av nicolito Visa inlägg
    Själv installerade jag 8 lnb men vill du bara ha 3 så går det bra. Lättast är att du använder dig av en satbeeper. Börja med att hitta 0,8W och sen 19.2E. Sen kommer du hitta sirius av bara farten. När du står bakom parabolen så från vänster till höger Thor, Sirius, Astra
    Då skulle jag kunna sätta ut lnb hållarna på ca 0.8 4.8 och 19.2 på skalan och hitta thor sen göra en fin inställning på de andra?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Tackad
    105 gånger
    Nej (eller jo....)

Du sätter ut dem relativt din mittpunkt. Har du till exempel Hotbird so mittpunkt då sätter du THOR 14 steg västerut, astra4 8 steg västerut, astra19 6 österut.

Jepps Klart jag fick låna ett riktigt satelitverktyg och hitta thor sirius och astra 19.2 men jag får inga transponders eller kanaler på astra 19.2 ändå snr e 98% styrka och 0 i ber men jag får inga kanaler vad kan nu felet vara.

Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av satwizz Visa inlägg
    Jepps Klart jag fick låna ett riktigt satelitverktyg och hitta thor sirius och astra 19.2 men jag får inga transponders eller kanaler på astra 19.2 ändå snr e 98% styrka och 0 i ber men jag får inga kanaler vad kan nu felet vara.
    Är du helt hundra på att det är astra du har fått in?

enligt instrumentet så e det astra 19.2 jepp

Liknande ämnen

1. Min Toroidal 90
    Av lus i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 20:43
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-28, 01:13
  3. Toroidal 90 och lnb inställningar
    Av jaejulia i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-25, 15:44
  4. Billiga Toroidal skålar
    Av satellit_84 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 22:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss