Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Inspelningsbar Analog(!) box ?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger

    Inspelningsbar Analog(!) box ?

    Hej Svärmor önskar sig en inspelningsbar (box med hårddisk, ej dvd eller video) box för det analoga utbudet hon har i sin hyreslägenhet (hon bodde i hus tidigare där dom hade viasat och är van vid inspelningsbar box. Då är frågan om det finns sådana? Eller är där någon som har en bättre lösning?? Hon är inte intresserad på att abonnera på något digitalt utbud via sitt kabelnät eftersom hon redan betalar för samma kanaler analogt via sin hyra och dom kör bara svt1 2 tv4 och barn och kunskapskanaler okodat digitalt.

  2. #2
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Det fanns i alla fall. Det är i form av en dvdspelare med analog tuner med inspelning till hårddisk. Vet inte om de säljs fortfarande. Säkert billiga på blocket.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    En variant kan vara att ge henne en ny TV!
    Många nya TV-apparater har inbyggd PVR-funktion. Kopplar man till en USB-hårddisk kan man spela in program. T.ex.:

    http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi...2/185368.6154/
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Jo jag letade lite men hittade bara någon Panasonic modell som inte säljs nånstans. Problem nr2 är att hon aldrig kan få programmering via epg analogt utan måste hålla på med timerinställningar. Det problemet går aldrig att lösa.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Jo, ni vet väl förstås att hårddiskarna pairas idag (ofta). tex den i URL så kolla det.
    Omöjliggör ju flytt av HD, och den som sätts dit töms.
    Samt att många inte accepterar pinne utan det måste vara disk,
    på min fungerar det med SSD men utan TRIM då förstås, glöm ej att kolla att den går ner i viloläge.
    Tänkte bara nämna det utifall det gått någon förbi, och om någon hittar hit via g**gle.

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag skulle tro att det enklaste för TS är att leta begagnat, där kan man nog hitta det man söker, det är inte lätt hitta grejer till det analoga längre. Många tittar fortfarande på det och TV bilden duger ju om man har en mindre TV osv. Men att få tag i prylar till det analoga är svårt.

    Man kan ju få tag i begagnad VHS, samt köpa band. Om hon kan hantera det, så länge hon bara ska spela in saker och titta på för att sedan spela över, då gör det ju inget om det är VHS, bara hon kan hantera det tekniska så att säga.

  7. #7
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Det fanns en dvd ned hårddisk på blocket för 700 kr.

  8. #8
    DVD-inspelare kan du ju alltid fixa till henne. Min gamla Philips DVDR75 som jag använder till att kopiera mina gamla videoband funkar ypperligt som tuner med inspelningsfunktion och skivorna kan man ju stoppa i vilken DVD som helst.

  9. #9
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    En variant kan vara att ge henne en ny TV!
    Många nya TV-apparater har inbyggd PVR-funktion. Kopplar man till en USB-hårddisk kan man spela in program. T.ex.:

    http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi...2/185368.6154/
    De allra flesta (alla jag stött på) av dessa kan bara spela in från det digitala utbudet, även Philips:en i länken.

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    De allra flesta (alla jag stött på) av dessa kan bara spela in från det digitala utbudet, även Philips:en i länken.
    OK, då var det ingen bra idé.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Inspelningsbar viasat box
    Av marcus_n25 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 10:01
  2. Inspelningsbar HD-box?
    Av jimma i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 19:51
  3. Inspelningsbar DVD med hårddisk
    Av Mr_East i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-16, 19:15
  4. Inspelningsbar DVD
    Av Jojje_115 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-10, 19:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss