Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: Newnigma2 4.0

  1. #1

    Newnigma2 4.0

    Nån som testat denna och fått textningen att funka? Dm800 original?

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Jag har testat den.....den är bara skit...du behöver inte testa.
    kör openpli istället,du kommer att bli super nöjd.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  3. #3
    Har kört open pli men jag får inte min externa hårddisk att funka med den,jag har en extern disk med all min musik på som jag kör med newnigma2 3.3.2 och det funkar klockrent,men när jag installerar open pli så vill den att jag skall initiera disken vilket innebär att all data blir raderat.

  4. #4
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av felix Visa inlägg
    när jag installerar open pli så vill den att jag skall initiera disken vilket innebär att all data blir raderat.
    Säkerhetskopiera musiken på en annan disk så länge.

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    3
    Tackad
    1 gånger
    Gått igenom ett antal images hittils.
    Jag är ingen stjärna men lär mig ganska snabbt.
    Men jag måste säga att Newnigma2 4.0.6 tillsammans med DM500HD (med usbsticka) är det som funkar absolut bäst och enklast för mig.
    Kör flashexpander sen kan du installera hur mycket plugin samt picons du vill.
    För mig funkar allt direkt, inget tjafs med emu eller att det krashar och knasar plus att det ser bra ut.

    Nu fick tråden första hjälpen men ändå.."jag har testat det är bara skit" är liksom...ingen utvärdering.
    Då skulle jag kunna säga det om open pli efter 5 minuter.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Japp dreambox dm500hd och newnigma är superb... lite svårare att hantera och så med installationer och lite annat smått. Men när det är klart behöver man inte bry sej alls och allt bara funkar perfekt. Openpli som jag visseligen använder förstunden finner jag är buggig men fortfarande stabil nog för att användas. Så att påstå att newnigma är värdelös är att ta i om du frågar mej. Det hela handlar egentligen om personligt tycke och tänke när det gäller images.

    Jag tankte själv så i början vilken är bäst. Peter pan, zoom, openpli, newnigma eller någon annan det finns ton av images. Jag personligen tycker att dyrkan av openpli på forumet både är bra och dåligt. Det dåliga är att det finns så många andra bra images. Det bra är iom att detta forum är ett supportforum så blir det lättare att hjälpa till när något är fel

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Hmmm kan ha fel men alla newnigma2 oavsett image på DM500HD/DM800HD/ kan inte hantera en extern hårdisk på USB porten. Extern hårddisk funkar endast och perfekt på e-SATA porten oavsett image.... Men kan ha fel, hände en gång januari 1971

    Mvh Lasse

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ubermann Visa inlägg
    Gått igenom ett antal images hittils.
    Jag är ingen stjärna men lär mig ganska snabbt.
    Men jag måste säga att Newnigma2 4.0.6 tillsammans med DM500HD (med usbsticka) är det som funkar absolut bäst och enklast för mig.
    Kör flashexpander sen kan du installera hur mycket plugin samt picons du vill.
    För mig funkar allt direkt, inget tjafs med emu eller att det krashar och knasar plus att det ser bra ut.

    Nu fick tråden första hjälpen men ändå.."jag har testat det är bara skit" är liksom...ingen utvärdering.
    Då skulle jag kunna säga det om open pli efter 5 minuter.
    tack för seriöst tips! ska absolut prova då jag inte är riktigt kompis med openpli...

  9. #9
    Hej alla.

    Jag kör också Newnigma just nu, har kört med den sen DM800 kom och är riktigt nöjd med den.
    Dock kör jag DM800SE clone just nu, vet någon om jag kan köra in 4.0 på den med SIM2?

  10. #10
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ArneW Visa inlägg
    Hej alla.

    Jag kör också Newnigma just nu, har kört med den sen DM800 kom och är riktigt nöjd med den.
    Dock kör jag DM800SE clone just nu, vet någon om jag kan köra in 4.0 på den med SIM2?
    Ja den kan du ladda ner här http://www.mediafire.com/download/d2...6-ramiMAER.rar

    Har kört open pli flera år men har nyss gått över till newnigma2 o den är bra, riktigt bra tycker jag
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Liknande ämnen

  1. Newnigma2 v3.3.1 - textning?
    Av peon99 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 08:29
  2. Newnigma2 vs LT vs Gemini ?
    Av OKAENRIQUE i forum Dreambox
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-03-04, 14:13
  3. DM500 HD newnigma2
    Av elmek i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 17:47
  4. zapstreaming för newnigma2
    Av sigge84 i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 11:55
  5. NewNigma2 cifs mount
    Av Bryt i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 13:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss