Det är tyvärr så att det inte finns t2 tuners till dreambox! Har själv en 8000 med en enkel t tuner extra. Dock finns det gott om hd på tex 19,2 och 28,2 jag kör med åtta huvuden på bägge s2 tuners.
Det är tyvärr så att det inte finns t2 tuners till dreambox! Har själv en 8000 med en enkel t tuner extra. Dock finns det gott om hd på tex 19,2 och 28,2 jag kör med åtta huvuden på bägge s2 tuners.
hmm aha jag hade missat att det inte fanns t2 tuners till DMs boxar, då får man ha en T istället då och skita i hd där. Går svts och tv4s okodade hd sändningar i marknätet via T2 ? Ni anser fortfarande att VU+ är ett bättre köp än en (begagnad) dm-8000 ?
Så vitt jag vet går inte tv4s hd sändningar i marknätet okodat.
För TV4HD fungerar ej på min Kjell-sticka i VU+, och det gör den inte i min DVB-T2 TV heller utan kort.
Ska du bara ha de fria kanalerna måste väl stickan vara bättre ?? om man jämför nypris, T2 och flyttbarhet.
Går svt hd okodat i marknätet och är det i dvb-t2 eller dvb-t?
Ja, med allra allra största sannolikhet, varför frågor du ??
Kolla själv !! jag vet inte var du bor !!
http://www.teracom.se/sandarinformat..._ratt_tv_mast/
oj då, klart att svt, tv4 går på en vanlig antenn!!
Har du möjlighet att köpa en beg 8000, till ett hyfsat pris så gör det!! det är en mycket bra box, med dubbla s2 tuners. Och du kan sätta i en t-tuner om du vill!! Även c-tuner och ytterligare en s2 tuner, om det skulle finnas behov.