Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Mediaspelare

  1. #1

    Mediaspelare

    Har en Solo2 med openpli 3.0. Skulle vilja ha ett användargränsnitt där man ser en bild på inspelningar och filmer, liknade det jag har på htpcn med MCE o XBMC. Där är det lättare för barnen att hitta sina program. Funderar på att installera project valerie eller finns det andra bra alternativ? Men kan inte hitta project valerie som plugin. Finns downloads på deras hemsida men jag vet inte vilken jag ska installera och installationen verkar lite krånglig. Tacksam för tips!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    ingen aning i openpli, men sett den beskrivas som buggig i BH, googla xbmc ipk plugin

    har ej provat den själv bara sett i forum, så jag vet inte vad detta plugin är.
    jag är nöjd med de vanliga GUI:n, vet inte riktigt vad du menar med "ser en bild på inspelningar"
    jag har ingen preview i raspbmc (vad jag vet) och jag ser filnamn i de media spelare jag använder på STB.
    (behöver inte se ngt mer heller som imdb, omslag mm)

  3. #3
    För egen del hade varit ok utan bild, men barnen som inte kan läsa än, har nytta av att se en bild på Dora när man vill spela upp en inspelning eller film med Dora :-)

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Ta backup så att du kan backa tillbaka, och prova xbmc plugin:et då.
    Så kanske de får se en bild på Dora, vad vet jag.
    Glöm ej att berätta hur du upplevde plugin

Liknande ämnen

  1. Mediaspelare på Vu+ Duo?
    Av atomized i forum Vu+
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-11-15, 10:31
  2. Mediaspelare
    Av jaka i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 21:25
  3. DM 500 HD som mediaspelare
    Av ab12cd34 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 21:39
  4. Mediaspelare ??
    Av jaka i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 17:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss