Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DM500HD och OpenPli, problem att TV stänger av DM via HDMI

  1. #1

    DM500HD och OpenPli, problem att TV stänger av DM via HDMI

    Hej, har under ett längre tag kört min DM500HD kopplad till min Philips-TV. När jag uppgraderade OpenPli för ett tag sedan så "Auto-upptäckte" min TV boxen och döpte den till 500HD i menyerna (på tv:n alltså). Allt fint så långt. Problemet är att när man stänger av TV:n så går DM i stand-by. När jag startar Tv och flippar över till rätt input så syns (så klart) ingen bild. ibland hinner dock Tv:n stänga av sig innan jag hinner slå på DM. Det känns som att det ska vara en smart funktion som ska stänga av Dm när TV stängs och tvärt om, men att det inte fungerar fullt ut. Min önskan är att stänga av denna "feature" och låta DM vara igång alltid. Någon som har en ide?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    I Dreamboxen heter det väl HDMI-CEC eller nåt liknande. Stäng av det. På TV-sidan kan det heta lite olika saker beroende på TV-fabrikat. Kommer inte ihåg vad Philips kallar det.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    perfekt, nu har jag stängt av det. Inställningar fanns som en plugin, jag har bara letat i system settings innan! Stort tack.

  4. #4
    Det heter EasyLink på TV:n. Stäng av det helt så funkar det. Har själv en Philips och hade en del bekymmer med min VU+ box men löste problemet till sist. Läs om det här om du vill: http://www.comhit.net/showthread.php...-signalproblem

    EDIT: Sorry, EasyLink heter det och inte Easy Control som jag skrev först.
    Senast redigerad av IvanBoring den 2013-09-01 klockan 21:49.

  5. #5
    Coolt, stängde av på TVn också nu... tackar!

Liknande ämnen

  1. Dm500HD och OpenPLi 3.0
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-10-29, 18:47
  2. Undertext i en DM500HD med OpenPli
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-01-17, 10:45
  3. Inget ljud via hdmi dm500hd
    Av SNAKE99 i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-11-15, 01:12
  4. EPG OPENPLI patchad SIM210 DM500HD
    Av Grippen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 09:43
  5. HDMI på DM500HD
    Av Rille76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 21:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss