Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 68

Ämne: Har en ny Solo2 !

  1. #1

    Har en ny Solo2 !

    Hej !

    Jag har en sprillans ny VU+SOLO2 som jag försöker att få till !

    Jag har läst som en galning i olika forum, och nu går det alldeles runt i huvet på mig !
    Får ingenting att fungera.
    Jag har instalerat ( VTi "Vu + Team Image Solo ²" - V 6.0.1 2013/08/18 ) har även provat flera andra images.

    Jag försöker att använda ( dreambox control center ) för att komma in och kunna ändra i boxen, problemet är att den hittar tydligen boxen och loggar in,men när jag försöker att använda FTP delen så ser jag bara det jag har på datorn ( inte det som finns i boxen ) Varför ??????

    Nu skulle jag vilja ha hjälp med vilket program jag skall använda för att fixa boxen, sedan vill jag ha hjälp steg för steg så att jag får igång boxen !!

    Jag har lyckats fått in sateliterna och kanalerna men jag får ju ingen bild eller ljud på dom kanaler jag betalar för, jag har ett viasat-kort som jag vill ha i boxen !!!!!
    Man skall ju skriva in box-id någonstans men eftersom jag inte kommer in så är det ju lite svårt, sedan vet jag inte heller vart jag skall skriva in det heller även om jag skulle komma in

    Enklas vore det ju om någon vore snäll och gav mig en fungerande images för viasat och kanske även för canal digital för framtida bruk
    Och att ni kunde tala om var jag skriver in box-id på den, men i vilket fall som helst så behöver jag ett program so jag tar mig in i boxen för att skriva där !

    Kan någon hjälpa mig med detta tror ni ?????
    Tack på förhand !
    Noddan.


    PS: Tror många skulle uppskatta om vi fick till en tråd som innehöll steg för steg hur man fixade till en sådan här box, tror dessutom att ännu fler skulle uppskatta en färdig image med dessa kort som jag pratar om ! ( och vilket fack man skall stoppa korten i så klart ).

    Jag lägger in ( OpenPLi-4.0-beta-vusolo2-20130908 ) igen eftersom det verkar som det är ett vanligare image folk använder, det kanse blir lättare för den som vill hjälpa mig ????
    Senast redigerad av Noddan60 den 2013-09-09 klockan 13:39. Anledning: Bytte image !

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    181
    Tackad
    4 gånger
    Jag kör med winscp för att köra ftp på min vu+solo2 box. kan inte hjälpa dig med resten eftersom mina kort sitter i en server.

  3. #3
    Tack. skall kolla winscp !

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    telnet alla dar i veckan. Och editera med "vi" som ändå är inbyggd i boxen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Vet inte hur det är med vu+ men hade liknande problem med min xtrend. Jag kunde heller ej se ngt i dcc. Det beronde på att boxen inte hade ngt lösenord. Mao å var det root och inget för att logga in. dock kunde man logga in via telnet och där satte jag ett nytt lösen. Efter det har det inte varit några problem. Kanske funkar även för dig

  6. #6
    okey,

    nu har jag lagt in OpenPLi-4.0 igen

    Men när jag försöker använda ett ftp-program så vill det ju ha användar namn och lösen ord, vad kan det vara ??? har inte lagt in något dera än !

    Eller måste jag lägga in sådant först ????

    Isåfall, hur gör man det ????

  7. #7
    okey, skall leta reda på telnet och prova det du skrev nicolito !

    Tack för förslaget,

    Meddelar om det fungerar för mig också !

  8. #8
    inget fungerar för mig, kommer inte in !

  9. #9

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Om du kör openpli 4:
    Anslut med telnet
    användarnamn: root
    inget lösenord, bara enter.
    Sedan skriver du: passwd
    väljer ett lösenord, skriver in det två gånger.
    Nu kan du ansluta med ftp, användarnamn: root, lösenordet det du precis har valt.


    För att få igång viasat:
    Gå in under plugins, ladda ner oscam.
    Konfigurera och lägg in box id, hur du gör detta hittar du i massvis med trådar här.

Liknande ämnen

  1. Vu+solo2 sub?
    Av kurdsson i forum Vu+
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 20:55
  2. vu+solo2
    Av kurdsson i forum Vu+
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-05-29, 15:45
  3. Vu+ solo2
    Av nullebulle i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 18:46
  4. VU+ Solo2 VS Dreambox ?
    Av satwizz i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 16:06
  5. New Vu+ SOLO2 & Vu+ DUO2
    Av dragonevo i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 22:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss