Testa att prova få in thor med det andra LNBt, kan ju vara fel på det ena, alternativt prova utan switch, den kan också fela, är det nya switchar? Dreambox har problem med många switchar.
Testa att prova få in thor med det andra LNBt, kan ju vara fel på det ena, alternativt prova utan switch, den kan också fela, är det nya switchar? Dreambox har problem med många switchar.
Det är helt nya switchar, Triax. Dock vet jag inte exakt vad de heter. Det ena LNBt är gammalt och det körde jag Canal Digital på, det andra är nytt och det är det jag ska köra viasat över.
Omikron, detta bör du göra.
1. Koppla bort diseqcn och koppla boxen direkt på en LNB och sök upp kanaler där, kolla så att det fungerar och att du kan titta på kanalerna.
2. Du ska göra så med båda LNBs, detta för att säkerställa att allt funkar och du får in viasat och CD på respektive LNB, bra signal, stabil mottagning osv.
3. Nu kan du koppla in switchen och försöka få det att fungera, det kan vara din box eller något annat som gör att diseqc'n inte vill vara snäll med din box.
4. Om det inte fungerar med kabel direkt till respektive LNB då kanske installationen är felaktig, fast det borde den inte vara om du haft en installatör där som monterat den.
Det är två LNB du har och inget monoblock? (Monoblock; en klump där bägge LNBerna sitter ihop). Har du en liten disk kan det kanske fungera med ett monoblock med tre graders skillnad. Monoblocken med sex graders skillnad skall användas på paraboler med en diameter på runt 80 cm.