Hej,

Har jag någon egentlig användning av att ha dubbla DVB-C tuners till min 7020 HD(1)? Kan jag nyttja detta till att fritt kunna titta och spela in på kanaler samtidigt, eller blir den extra tunern direkt överflödig iom att jag sitter i ett ComHem-hus och inte har mer än en antennkabel att stoppa i valfri tuner(2)(vilket jag skulle ha haft vid händelse av parabol med två st huvuden)?

Är, inte helt oväntat, totalt färsk på DreamBox. Finns det några lättsmälta guider som någon kan länka till, skulle behöva någon form av lots här(3)?

I en perfekt värld skulle jag alltså vilja kunna titta på valfritt program, och spela in minst ett annat valfritt program. Utöver detta, skulle jag vilja kunna streama program från box till dator/padda etc. Hjälper min extra tuner mig här, om jag vill streama valfri kanal när annan kanal är inställd på boxen(4)? Och om jag kan få någon hjälp av tuner no.2, hur kopplar jag isf denna(5)? Eller samarbetar dessa tuners ändå, utan direkt signalingång från vägg->tuner till båda två(5)?

Ok, så det blev 5-ish frågor av detta. Svar på valfri alt samtliga frågor mottages med stor tacksamhet..