Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Nubörjare på Linux- Många frågor- kanske finns det svar här på detta forum

  1. #21
    hmm ja fast en guide är en guide och faktiskt så är det i alla fall för mig bra att skriva guider ibland (fast då är det inte Newcs haha men vill någon veta hur man bygger om en gammal manuell tändfördelare till modern automatiskt till Panheaden så hjälper jag gärna till) då det ibland, oftast till och med dyker upp saker man själv inte tänkt på då..

    jaja.. men jo. tar gladeligen bort allt från Raspberryn då jag ändå inte lyckats med mer än at logga in med hjälp av tangentbordet. Winspc och Putty is my friends sanna mina ord. Http är oxå bra .. Som sagt tidigare, som Norton Commander på femokvarten var förr på dostiden.. Den läraren på teknisk komplettering 87 som gav mig den räddade min datorkarriär. Inte ens säljaren av 286:an viste hur man startade Windows.. allt fick kluras ut själv..Winpunktcom haha.
    tack alla för alla goda råd i alla falll. Bugar mig djupt..

  2. #22
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Håller med om att guider är bra att ha.
    Har själv nått den ålder när minnet är överfyllt och inte allt får plats längre...

    Så saker man pysslade med för bara tre månader eller ett halvår sedan och som kändes självklara då är totalt bortblåsta. Då är det gott att kunna plocka fram en lathund och friska upp minnet av "hur var det egentligen jag gjorde...".
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #23
    Jaha.. så var vi där igen.. Undras om jag letar förgasarfel när det är tändningen..typ..
    Allt är precis som förr. Allt funkar ett litet tag sedan droppar de ena efter det andra av. Nu avkodas inget igen. Samma sak som med newcs i windows.
    Detta borde innebära att både Newcs och Oscam är rätt och att felet då ligger nåon annstans..
    Kanske jag lurar mig själv när jag förutsätter att recordingservice och allt funkar som det ska bara för att de okodade kanalerna funkar hela tiden ???. men det är ju det logiska.
    Mina tankar hänger upp sig på att det kanske lixom krockar i porten 15050 eftersom alla 6 plugins säger samma sak förutom användare och lösen.
    Det störiga är att konfigurationen fungerade först.. fyra stycken saker kunde jag koppla på och fyra användare såg jag i webb fönstret och nu funkar det inte med en enda - Omstarter hit o dit i all ära..
    Någon som vill brainstorma???

  4. #24
    Som sagt. Det var jordkabeln hela tiden.. Dvs det var inte varken oscam eller Newcs som skapade ursprungsfelet som gjorde att jag startade hela denna resan. Felet var att eftersom jag var snål (dvs köpte den billigaste /och/ändå bästa coax kabeln på ebay i samband med mitt TBS 9685, quad kort) så fick jag 50m dubbelmantlad kabel som var styv som en stålwire och dennas totala brist på följsamhet hade gjort att en av anslutningarna hade fallit av på kortet i datorn. Eftersom datorn är monterad under skivbordet var det inte det första jag tänkte på..
    Efter att ha strulat ytterligare ett par timmar med att försöka få tillbaka alla inställningar så funkar allt äntligen igen.
    Fördelen av allt pillande är att jag just idag har en bra fungerande raspberry med oscam, Newcs funkar igen men ack vad fel jag haft om hur visuellt bra detta är jämfört med Osacm.. så Slutet gott allting gott..

Liknande ämnen

  1. Nya ComHem Korten *Frågor & Svar*
    Av pressvempa i forum Com Hem
    Svar: 135
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 13:41
  2. Kanske ett bättre svar
    Av smatt i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 14:18
  3. Kanske fel fråga i detta forum?
    Av Carina i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 11:56
  4. Detta forum.....
    Av pressvempa i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 23:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss