Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Artikel: OSCam som klient OpenPLi 4.0

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rodak Visa inlägg
    Men denna artikeln föddes eftersom mgcamd inte fungerade överhuvudtaget när openpli 4 släpptes. Nu finns dock en patchad version av mgcamd som fungerar utmärkt. Så artikeln är inte lika aktuell längre ;-)

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
    Artikeln är ändå guld värd för den som vill lära sig lite mer om oscam. Jag har haft mycket nytta av den!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Vad härligt :-)
    Kör du oscam som klient nu? Jag har fått lite timeouts sen jag flashade in senaste openpli och senaste oscam (2 dagar sen) Helt ren installation av allt. Får ofta timeouts på framförallt Tv3 Hd.
    Kör Oscam som både server och klient på en vu+ solo2 med samma config som jag haft rullande i flera månader och även på en installation av openpli 4 som dock inte va uppdaterad på cirka en månad.
    Står nåt med timeout 5000ms sen kan kanalen börja funka igen efter några sekunder.
    Någon annan som upplevt detta?
    Lokalt kort, cirka 6 månader gammalt.
    Kan posta loggar när jag e hemma.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag kör f.n. inte oscam som ren klient. Däremot använde jag din guide för att sätta upp oscam som server på en Raspberry Pi fast med två "remote readers" mot min ordinarie oscam server.

    Jag använder detta koncept för att kunna testa installationer av oscam utan att behöva hålla på att flytta korten fysiskt. Det hela ska snart resultera i en guide för hur man installerar oscam på Raspberry Pi.

    Så setupen i detta fall:
    Oscam på en Seagate Dockstar -> oscam på Raspberry Pi -> CSP på samma Raspberry Pi -> Vu+ Duo OpenPLi 4.0 med CCcam klient
    Den konfigurationen har rullat klockrent i bortåt en vecka utan att jag märkt några timeouter.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Då måste det vara något skumt med antigen senaste versionen av openpli eller senaste oscam.
    Då min icke uppdaterade installation som var en dryg månad gammal rullade perfekt.
    Nu med senaste openpli och oscam får jag en del timeouter, och detta med endast en klient, så kortet lär ju inte vara överbelastat.

    Provade att stoppa kortet i den andra läsaren men det blir timeout även där
    Får se om det släpper om någon uppdatering och återkommer.

  5. #15
    Medlem pettan_69s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Småland
    Inlägg
    124
    Tackad
    5 gånger
    Tack för artikeln!
    Fick panik idag när jag uppdaterade min Vu+ Duo och mgcamd inte fungerade mot min server.
    Oscam klienten fungerar fint enligt denna fina guide.......

  6. #16
    Jag har lagt in openpli och laddat ner oscam från plugins på min 800SE box, men config filerna såg inte likadana ut, ska jag kopiera config filerna som är här och ftpa över till boxen.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    121
    Tackad
    8 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag kör f.n. inte oscam som ren klient. Däremot använde jag din guide för att sätta upp oscam som server på en Raspberry Pi fast med två "remote readers" mot min ordinarie oscam server.

    Jag använder detta koncept för att kunna testa installationer av oscam utan att behöva hålla på att flytta korten fysiskt. Det hela ska snart resultera i en guide för hur man installerar oscam på Raspberry Pi.

    Så setupen i detta fall:
    Oscam på en Seagate Dockstar -> oscam på Raspberry Pi -> CSP på samma Raspberry Pi -> Vu+ Duo OpenPLi 4.0 med CCcam klient
    Den konfigurationen har rullat klockrent i bortåt en vecka utan att jag märkt några timeouter.

    Hur lyckades du med detta? Jag försöker leka lite med en raspberry pi och köra remote mot min andra server bara för att testa lite men får inte rätt på hur inställningarna ska se ut i dvb-api både på servern med kortläsarna men även på raspberryn.

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av KaLnAk Visa inlägg
    Hur lyckades du med detta? Jag försöker leka lite med en raspberry pi och köra remote mot min andra server bara för att testa lite men får inte rätt på hur inställningarna ska se ut i dvb-api både på servern med kortläsarna men även på raspberryn.
    Det är inte så svårt. dvb-api har inte med saken att göra. Dvb-api används bara om du ska köra oscam som klient för att avkoda bilden.

    På "server-oscam" (den oscam som har de riktiga korten) lägger du bara till ett konto i oscam.user.
    På "klient-oscam" (den oscam som ska ansluta till "server-oscams" kort så definerar du remote readers typ:

    [reader]
    label = otherserver
    protocol = newcamd
    device = 192.168.1.12,15000 (skall stämma med IP-adress och portnr till "server-oscam")
    key = 0102030405060708091011121314 (skall stämma med DES-key på "server-oscam")
    user = user
    password = password
    reconnecttimeout = 5
    group = 1
    caid = 0B00
    Senast redigerad av atomized den 2016-11-20 klockan 22:59.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    121
    Tackad
    8 gånger
    Tack atomized.

    Ska prova ikväll. Fick igång det med Newcamd men den skickar väl inga emm och lyckas inte uppdatera entitlements men har förstått att dvb-api ska göra det som inte newcamd lyckas med, tror jag

    Behöver jag inte göra något här alls då? Se bild. Och om det ska göras, ska det göras på klient eller servern ?

    1.jpg
    Senast redigerad av KaLnAk den 2016-11-21 klockan 08:28.

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Eftersom jag bara använt Remote readers för att tillfälligt testa en ny oscam server så har jag inte brytt mig om EMM. Jag har heller aldrig ändrat i DVB Api inställningarna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Torrent-klient i OpenPLi
    Av BigDaddyT i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-23, 11:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss