Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dm500hd

  1. #1

    Dm500hd

    Hej.

    Är på gång att köpa ett HD kabinett från inet och en HD till min 500HD.

    Det jag är intresserad av är att komma åt filerna jag spelar in över nätverket. Ser min 500HD i nätverksutforskaren i datorn. Kan gå in på den och se filerna, usr keys osv. Men vill komma åt själva disken, går det?

    Har prövat att spela in över nätverket till min PC och fått det fungera. Men tycker det strular så, måste göra om allt efter jag startat om datorn.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du köper ett sånt kabinett och en hårddisk och installerar på din Dreambox så att den spelar in på disken så kommer du sedan att kunna se disken och de filerna under 500HD-ikonen i nätverksutforskaren. Det ska inte vara något problem utan borde funka "out of the box".

    Skulle det trots allt bli några problem kan de säkert fixas genom att editera filen /etc/samba/smb.conf i 500HD.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Ursäkta sent svar! Tack för svaret atomized!. Har dock börjat fundera lite på ett nas istället. Har förstått att det inte är några större problem att spela in på den

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Ett NAS är ur alla aspekter mycket bättre, du slipper låsa en disk till ett system. Alla kommer åt NASet, och naturligtvis lägger du säkerhetskopiorna från dina datorer på NASet. Kör själv med 3 NAS (!!), ett Readynas NV+ (5,6TB) hemma, ett Readynas Duo(2TB) i stugan & jobblägenheten. Perfekt som filmarkiv oxå.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. dm500hd
    Av mikaelp9000 i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 09:28
  2. Slö DM500HD
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 21:47
  3. LT6½ OE1.6 for DM500HD
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 09:27
  4. DM500hd
    Av burnoutovic i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 22:50
  5. Dm500hd
    Av bpl i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 22:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss