Om Openelec/xbmc används som frontend så fungerar amd/intel med
Om Openelec/xbmc används som frontend så fungerar amd/intel med
Rust Never Sleeps
Openelec med tvheadend som backend på min server som har har 2 st Sundtek dvb-s2 pinnar. Kör 2 htpc och 2 Raspberry som klienter funkar jättebra med Openelec 3.2.0
Ok va smidigt, vad kör du för kort till raspberryn? Samt hur funkar raspberryn med HD kanaler? Har du någon guide på hur man får igång det på rasberry?
Tv korten är Sundtek dvb-s2 , har 2st och dessa sitter i min HP N40l server som kör openelec som os och Tvheadend som backend. HP N40l används till torrent, fil , ftp och pvr endast. Film och tv kollar jag alltså på mina klienter: 2st htpc och 2st rpi. Alla med openelec.
Live hdtv på rpi funkar men kan pixla sig på 1080 kanalerna ibland. Svt 720p funkar felfritt. Openelec har alla ovan nämnda funktioner som addon som man installerar via xbmc gui och konfar upp med webbläsare.
Kör mediaportal i vardagsrummet. Fördelen med windows är ju att saker och ting oftast fungerar "out of the box" så att säga. Dock krävs det mer av hårdvaran i datorn. Då det slukar mer resurser.
I sovrummet kör jag en äldre burk, där windows och mediaportal var slött som fasen. Så där bytte jag till openelec, som flyter på kanonfint. Dock så är det en del trassel, speciellt med det trådlösa nätverket. Annars fungerade tv-kort, fjärrkontroll och allt sånt, direkt med openelec.
Jag kör med ett Terratec och ett Hauppauge tv kort, och av dom två så har terratec kortet fungerat bäst.
Satsa på passivkylning i den mån det går, och behöver du fläktar så välj dom med omsorg. Så att du får en tyst maskin.
Hej!
Nu har jag skaffat mig prylar till en HTPC, har instalerat openelec. Är total nybörjare när det gäller linux och HTPC. Nu funderar jag på om det finns någon guide till hur man får igång tvheadend? Har försökt söka men hittar inget vettigt. Har instalerat det via addons i XBMC egna interface. Vad gör jag sen då för at koppla upp till servern?
Gå till ipadress:9981 och konfa upp Tvheadend med webbläsaren på valfri dator