Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vad har hänt med xsat cdtv410

xman21
    Gäst

Vad har hänt med xsat cdtv410

Har nyss kommit hem efter två månaders resa, och vad faaan har hänt med canal + och tv 1000! kan inte ser på filmer längre. e det fel på mitt kort eller?

HJÄLLLLLLLLLLPP :oops:

Är det bara dom kanalerna du inte kan se så är det ju inte fel på kortet!!!
    Det kan även vara bra att nollställa och göra ny kanalsökning eftersom jag har märkt att kanaländringar hos CH har gjort att Canal+Zap har försvunnit. Den kommer tillbaka om du gör en sökning...

xman21
    Gäst
    jag har nollställt det ,och har sökt men när det e klart med sökning så finns det inga kanaler att titta på. hjälp.

Som jag sa tidigare så var det bara att läsa i tråden om Comhemstrul...

Nu har du faktiskt gjort problemmet större än vad den var..

Com hem har börjat skicka fake-nycklar till AU guldkort och dem har börjat skicka en egen kod för Tv100 och Canal+ så om du hadde läst så hadde du fattat att det bara var att knappa in de senaste koderna...

Lugn och fin! Finns inga kanaler att titta på säger du?? Menar du att du har en kanallista och kortet kodar inte av krypteringen, eller har du ingen lista? Var tydlig i dina beskrivningar så får du nog hjälp...

Jag kom också hem från semestern häromdagen. Upptäckte att jag inte hade dessa nämnda kanaler så jag började leta fel här på forumet. Tänkte slå in koden för avkodningen av AU nyckeln för att skapa ett remote när jag kom på att jag kunde leta efter koder under "Koder"

Så till er som liksom jag inte är så hemma på korten.

KOM IHÅG ATT LETA EFTER NYA KODER OCH SLÅ IN DOM INNAN NI BÖRJAR FIPPLA MED KORTET. OBS!!!

xman21
    Gäst
    ok ,då ta jag det från början. Jag har nollställt allt. när jag ska söka nytt på kortet så hittar den inga kanaler . Vad kan det bror på ?

Vad har du för inställningar??

Det ska vara..

"Avsökningsmetod"= "Snabb"
    Tryck på den blå knappen

Frekvens (kHz) 362000
    Modulation QAM64
    Symbol rate 6875
    NIT-typ Faktisk

och kortet skall ej vara insatt under sökningen.. kontrollera alla sladdar och kopplingar innan sökning..

Nu lär du få in kanalerna in till boxen.. o då e det bara att ta itu med ditt kort..

Först gör du ett remote kort av den genom att döda Mk01 på kortet sedan knappar du in dem senaste koderna.. nu lär du få bild..

xman21
    Gäst
    Michelangelo DU e kungen ! tack för tipset

Men hur dödar jag Mk01 på kortet ?och var ska jag knappa in senaste koderna?

nu när jag få bild på c+ så försvinner det efter ett tag, hur gör jag så att den inte försvinner?

Liknande ämnen

1. [LÖST] X-sat Cdtv410-c
    Av krofi i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-01, 18:03
  2. X-sat Cdtv410-c
    Av smurffen i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 20:56
  3. PPV-sport i en XSAT CDTV410 funkar inte
    Av valleask i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 18:22
  4. Funcard XSAT-cdtv410-c
    Av imbron i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 08:27
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-06, 17:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss