Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: kan inte ändra boxens lösenord

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    11
    Tackad
    1 gånger

    kan inte sätta ett lösen ord på boxen / ändra

    Har en 800hd se med openpli 3.0, flashade om skiten förr i veckan!
    jag kan utan problem ansluta via ftp /telnet / dreamboxEdit / dcc. Utan att ange lösen!
    Så med andra ord har den inget än så länge..
    När jag försöker ge boxen ett lösenord med passwd kommandot så accepteras det men ändå kan jag logga in utan lösen nästa gång.

    Har till och med laddat hem pluginet "changerootpassword" som genererar ett korrekt säkerhetsmässigt lösen men ändå så verkar det inte sparas.

    Har gått in i tuxbox och tagit bort raden i passwd under var/etc lagt till root::0:0::/:/bin/sh som resetar lösenordet, för att senare skriva in passwd i tex putty. funkar inte...

    Ändå så är det inget lösen på boxen!

    Vad ska jag göra? :S

    behöver lösenord för jag vill kunna nyttja openwebif
    Senast redigerad av colors den 2013-09-22 klockan 06:53.

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av colors Visa inlägg
    Har en 800hd se med openpli 3.0, flashade om skiten förr i veckan!
    jag kan utan problem ansluta via ftp /telnet / dreamboxEdit / dcc. Utan att ange lösen!
    Så med andra ord har den inget än så länge..
    När jag försöker ge boxen ett lösenord med passwd kommandot så accepteras det men ändå kan jag logga in utan lösen nästa gång.

    Har till och med laddat hem pluginet "changerootpassword" som genererar ett korrekt säkerhetsmässigt lösen men ändå så verkar det inte sparas.

    Har gått in i tuxbox och tagit bort raden i passwd under var/etc lagt till root::0:0::/:/bin/sh som resetar lösenordet, för att senare skriva in passwd i tex putty. funkar inte...

    Ändå så är det inget lösen på boxen!

    Vad ska jag göra? :S

    behöver lösenord för jag vill kunna nyttja openwebif
    Raden måste se ut så ( root::0:0:root:/root:/bin/sh ) inte så som du har skrivit ( root::0:0::/:/bin/sh )
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Raden måste se ut så ( root::0:0:root:/root:/bin/sh ) inte så som du har skrivit ( root::0:0::/:/bin/sh )
    Tyvärr skrev jag bara fel här på forumet, det vart rätt i boxen och det funkar ändå inte.

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hedztrem Visa inlägg
    Tyvärr skrev jag bara fel här på forumet, det vart rätt i boxen och det funkar ändå inte.
    Varför använder 2 namn colors och hedztrem? det är bästa att du använder samma namn när du skriver.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    11
    Tackad
    1 gånger
    Oj, haha.. busted. Tänkte såhär.. jag har använt mig av sökfunktionen för å hitta trådar som haft mina frågor men dom har inte varit riktigt likadana. Så då måste jag skapa nya inlägg gång och det kanske irriterar någon. Därav colors =)

    Iaf openwebif problemet som jag nämnt med användernamnet "hedztrem" återstår och det verkar ju grunda sig i detta problem att boxen accepterar vilket lösenord som helst? Har till och med flashat om allt idag igen, å samma sak.. spelar ingen roll om jag går in i putty och skriver passwd. Jag kan logga in med blankt eller ordet password nästa gång.

    skumläste ett forum om putty, måste jag ha någon slags modem kabel när jag har kontakt med boxen för att ändringarna skall göras?
    Det har jag ju inte haft.. å isåf så borde ju ändå plugin programmet "changerootpassword" gå

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Har upptäckt en sak, jag provade lägga in raden som har lösenordet "dreambox" manuellt i tuxbox. Å startade om boxen. Nu plötsligt har boxen ett lösen och allt funkar. Jag jag har skitit i port 80 och kör https 443 tillsvidare. Säkert nog eller måste jag byta ut lösenordet på något sätt?

    Var verkligen inte smidigt att skriva in.. Så ibrahim nu kanske du vet mer om mitt udda problem?

Liknande ämnen

  1. Db 800 se går inte bytta lösenord
    Av OKAENRIQUE i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-07, 19:38
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 14:24
  3. hjälp mig ändra lösenord (800hd se)
    Av alsopranos i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-09-06, 13:40
  4. Kan inte ändra inställningar
    Av orgaZmo i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 19:34
  5. kan inte ändra text på film
    Av card i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-29, 08:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss