Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Behöver filer från openpli 3.0 eller 4.0

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

ssh kör man naturligtvis till en av (linux-)datorerna på insidan, sedan kommer man åt allt som finns där.
    Precis det jag menar, fast det behöver ju inte vara en renodlad "dator", fungerar utmärkt med en linuxbox (dreambox, vu+ etc.), som egentligen är en dator men alla ser det inte så. Man kan köra ssh mot boxen och sedan rdp eller vad man nu vill till en Windows dator eller vad man än vill ansluta till inom sitt lokala lan. Men tror inte Ibrahim inser dessa möjligheter.
    Så jämföra teamviewer med ssh går alldeles utmärkt. Du får inte bara en terminal utan full tillgång till alla möjliga prylar med alla tillgängliga protokoll.
    Då e man inte låst vid att någon måste sitta hemma vid datorn och köra teamviewer.

Ibrahim, jag menar inte att vara dryg. Men att utse teamviewer till "bästa och snabbaste" är en överdrift till max. Långt ifrån bästa, man måste köra hem eller ha någon hemma för att det ska fungera. Vad är bäst och snabbast med det?
    Du kan uppnå det du vill via en ssh tunnel och mycket mer än så. Hoppas att du förstår nu!

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
    Senast redigerad av rodak den 2013-09-27 klockan 17:27.

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Tackad
    5 gånger
    Rodak....Jag använder Teamviewer och jag kommer åt mina Windows maskiner på distans utan att behöva köra hem eller ha någon hemma , kör med TeamViewer Host som är en system tjänst

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ZZTop Visa inlägg
    Rodak....Jag använder Teamviewer och jag kommer åt mina Windows maskiner på distans utan att behöva köra hem eller ha någon hemma , kör med TeamViewer Host som är en system tjänst
    Så framförde inte Ibrahim det, han beskrev det som att ingen va hemma och då kunde han inte använda Teamviewer. Men tydligen går det, case closed

Eftersom TS skrev att han ville ha filer från en OpenPLI-installation så har rodak och matkoh rätt. SSH hade varit bäst i just detta fallet, eller kanske till och med FTP'a till boxen.

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    ssh tunnlar är underbart!
    När man fattat hur det fungerar och när man lärt sig sätta upp såna så öppnar sig helt nya möjligheter!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    206 gånger
    Jag kommer att få mens tills Rodak förstår vad jag menade från början ....brukar du alltid förstå så sen?
    Matkoh frågade "Teamviwer" ?? Vad är det för påfund och jag trodde att matkoh vet inte vad teamviewer är det var därför jag skrev och förklarade
    Jag brukar göra allt via teamviewer det är bästa och snabbaste program för fjäranslutning från en dator till någon annan dator
    jag skrev inte något om boxen och ssh....det är ni som har börjat med ssh och box.hoppas att du förstår nu !
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-27, 20:13
  2. Behöver openpli image till dm800se
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 22:47
  3. STOSTOP ur funktion, behöver MII-filer
    Av legendshine i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 01:53
  4. Behöver hjälp med att göra hex-filer
    Av code_name_viasat i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 23:03
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-30, 15:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss