Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
Om du bor i Skåne med en 90cm parabol så kan du säkert få in Hotbird 13E och Astra 19E med ett fäste för fyra LNB. På de två satelliterna finns många europeiska kanaler. Dock finns det väl inte särskilt många okodade kanaler på engelska eller andra begripliga språk.
Är man duktig på tyska eller franska finns det många kanaler att titta på. Även en del andra språk.

Själv har jag aldrig haft motor utan bara haft s.k. Europa-parabol med positionerna 1W, 5E, 13E och 19E. Så vad för annat kul man ev. kan få in med motoriserad parabol får någon annan svara på.

Rekommenderar som jag sa i tidigare inlägg att du letar upp din position på dishpointer.com och kollar vilka vinklar du har till olika satelliter för att kolla om du har chans att få in dem eller om det är hinder i vägen. Det kan vara bra att göra det först så vet du vilka alternativ du har.

Sedan för att se vilka kanaler det finns på olika satelliter så kan du kolla på lyngsat.com eller kingofsat.net.
Ja jag insåg att jag verkade lite bortskämd, och gick in och editerade mitt inlägg EFTER att du svarat mig tydligen. Jo Lyngsat känner jag till och jag pratar typ flytande tyska=) Men på dishpointer ser jag bara de vanliga 4, får nog ta ner en app och se vad den får upp =)