Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Satelliter! Inte helt lätt fråga.

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    damazk, dom som är mer insatta i problematiken med Astra2D (som jag), kan direkt säga, satelliten har ersatts med en ny, som ska göra det ännu svårare att ta emot kanaler utanför england, det krävs därför ännu större parabol numera, för bra mottagning än tidigare med astra2d, ska man bara ta in gratiskanalerna från den positionen gör man bäst i att ha en stor separat parabol för just den satelliten. Det går dock fortfarande bra i Danmark, samt syd-väst Sverige. Där går det få bra bild (mottagning) med rimlig storlek.

    Egentligen är det endast nyhetskanaler och lite annat som finns på 19E och 13E som är värt att titta på.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Precis ovanför kartan har du en dropdown-lista där du kan välja alla satelliter.
    Pratar du tyska så har du mycket att titta på från Hotbird 13E och Astra 19E.
    Ja shit, jag trodde det var en lista på precis alla satelliter! Det var ju hur många som helst!

  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    DennisOlof, då klarnar det lite för mig...har nämligen även fått göra ny kanalsökning på 28,2E på sista tiden, flera kanaler som plötsligt försvann... aldrig får man vara glad
    Jag vet att detta är utanför ämnestråden, men då jag är lite svag för Engelsk humor (typ Monty Python, Top Gear, Jonathan Ross) gillar jag flera program på 28,2E. Det har helt enkelt blivit min favorit satellit. Får bara hålla tummarna att jag får in den i fortsättningen, vill inte missa söndagkvällarnas Top Gear som alltid först sänds på Engelsk TV. Sen kör ITV ofta Champions League... i värsta fall får man väl investera i större wok...

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Goran5000 Visa inlägg
    Ja shit, jag trodde det var en lista på precis alla satelliter! Det var ju hur många som helst!
    Det ÄR en lista på precis alla satelliter. Men du väljer en i taget av de du är intresserad av så får du riktningen till den som ett streck på bilden nedanför.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Tittar vi på satelliter du teoretiskt skulle kunna få in blir det runt 50 V till 70 L, allrså 120-140 graders spridning. Satelliterna i kanterna är inte då sätskilt intressanta då de inte innehåller då många kanaler per satelli och kanalerna är ofta på ryska.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    I Sydvästra Skåne kan 1,8 m parabol räcka. Sedan krävs det större wokar.

    Information på astra2.org

Liknande ämnen

  1. Hittar inte satelliter i listan?
    Av lajen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 05:07
  2. varför får jag inte in mer satelliter?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 17:14
  3. så lätt att bita sig själv i svansen
    Av Ripleyonline i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 10:51
  4. kanske lätt???
    Av mackebull i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 23:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss