Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Hdmi funkar i 10 sekunder dm800hdse

  1. #21
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cre8or1 Visa inlägg
    Tog bilder på kortet underifrån, kan man se något tro?

    http://www.ladda-upp.se/image.php?id=71271&size=full
    http://www.ladda-upp.se/image.php?id=71272&size=full

    Inringningen är på undersidan av hdmiporten
    Jätte-, jättedum fråga; men du ställer väl in HDMI i AV-settings när du testar HDMI? Så det inte är så att i uppstarten skickar boxen ut bildsignal på alla utgångar och sedan endast på den inställda utgången (SCART)? Tänker mest på att du skrev så här:

    Citat Ursprungligen postat av Cre8or1 Visa inlägg
    Var hos mor och provade boxen där och fick ingen uppstarts bild alls "ingen signal" hela tiden och hon har en philips tv. Scart fungerade bra där iaf, glömde fjärren så jag gjorde inga ändringar i settings.
    Om SCART fungerade bra och du inte gjorde några inställningar alls så är det självklart att inte HDMI fungerar eftersom SCART då är valt i AV-settings?? Kanske inte hänger med här riktigt...

    Lär ju hursomhelst inte vara något hårdvarufel med tanke på att bilden ser klockren ut i början. Snarare mjukvarufel, men där har du redan testat omflashning. Felet hänger med till annan TV - med annan kabel. Tycker det låter jättemärkligt, men är väl fel på boxens hårdvara ändå då... kan tyvärr inte hjälpa dig längre än så här.
    Senast redigerad av Jicarala den 2013-09-29 klockan 17:13.

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Nightride Visa inlägg
    Ok, men om du nu inte får någon signal hemma heller, efter att du har varit iväg med boxen, så kan det ju vara dålig lödning på moderkortet...
    ...du får prova med att försiktigt "lea" lite på kontakten och se om det händer något på TV-n, eller helt enkelt skruva isär och ta en lupp eller ett bra förstoringsglas och inspektera lödningarna på kortet....
    Du verkar ha rätt där, nu fungerar INTE bilden vid boot hos mig heller...

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Jätte-, jättedum fråga; men du ställer väl in HDMI i AV-settings när du testar HDMI? Så det inte är så att i uppstarten skickar boxen ut bildsignal på alla utgångar och sedan endast på den inställda utgången (SCART)? Tänker mest på att du skrev så här:



    Om SCART fungerade bra och du inte gjorde några inställningar alls så är det självklart att inte HDMI fungerar eftersom SCART då är valt i AV-settings?? Kanske inte hänger med här riktigt...

    Lär ju hursomhelst inte vara något hårdvarufel med tanke på att bilden ser klockren ut i början. Snarare mjukvarufel, men där har du redan testat omflashning. Felet hänger med till annan TV - med annan kabel. Tycker det låter jättemärkligt, men är väl fel på boxens hårdvara ändå då... kan tyvärr inte hjälpa dig längre än så här.
    Jodå hdmi är valt i settings, har nu även testat lite lägre upplösningar utan resultat. Blir nog att öppna boxen igen och värma på en lödning

  4. #24
    Medlem Nightrides avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cre8or1 Visa inlägg
    Jodå hdmi är valt i settings, har nu även testat lite lägre upplösningar utan resultat. Blir nog att öppna boxen igen och värma på en lödning
    Kolla även lödningarna på ovansidan, du hade bara bilder på undersidan och jag förmodar att du har fler lödpunkter från HDMI kontakten på ovansidan. Den lödningen vid R210 och R211 ser inte helt fräsh ut, iofs svårt att se på bild, men du har ju kortet framför dig. Ta ett bra förstoringsglas, så ser du om det är någon spricka i lödningarna.

    Ta det vackert och lycka till.
    DM800HDse OpenPli 3.0
    incertum est converti ad certitudinem
    ovisshet är till för att övergå till visshet

  5. #25
    Börjar så smått inse att hdmi är bara att glömma på denna boxen, har värmt upp lödningen som jag misstänkte men det fungerar inte endå, blir nog att leta upp en ny framöver.
    Tack för hjälpen iaf

  6. #26
    Medlem Nightrides avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    11 gånger
    Ok, lite trist, men så kan det vara ibland.
    Du har ingen bra radio och tv reparatör i närheten?
    Om du hittar någon "av den gamla skolan" så tror jag att dom kunde fixa den.
    Annars såg jag en sida att det går att köpa ett nytt moderkort för 103USD, http://www.mixeshop.com/motherboard-...0se_p1331.html
    DM800HDse OpenPli 3.0
    incertum est converti ad certitudinem
    ovisshet är till för att övergå till visshet

  7. #27
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Klon! Man får vad man betalar för ;-). Förstår inte varför folk inte kan köpa original boxar.
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  8. #28
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BruketFans Visa inlägg
    Klon! Man får vad man betalar för ;-). Förstår inte varför folk inte kan köpa original boxar.
    Dubbel så dyrt !tror du såna problem händer inte med original box?Om man vill undvika såna problem måste man stänga av tven och boxen när man kopplar in HDMI kabel och man ska vara mycket försiktig när man stoppar in HDMI kabel...ibland man trycker hård och HDMI kontakten bli förstörd.
    Har kört klon i några år utan en enda problem.........men problem dyker upp även med original box,Ofta orsaker man själv boxen....för mig det är samma box.
    Senast redigerad av Ibrahim den 2013-09-30 klockan 09:27.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  9. #29
    Medlem Nightrides avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BruketFans Visa inlägg
    Klon! Man får vad man betalar för ;-). Förstår inte varför folk inte kan köpa original boxar.
    BruketFans, ditt inlägg för inte tråden framåt och din negativa åsikt kan du hålla för dig själv.

    Det är väl alltid tråkigt när grejor inte funkar, oavsett om det är "högre eller lägre" kvalitet.

    Låt oss istället hålla oss til vad man kan göra för att få igång grejorna igen, det är mycket mer intressant.

    Cre8or, jag är fortfarande inne på att det borde gå att fixa din box, kolla runt i din omgivning om det inte finns någon duktig radio och tv reparatör, eller ring upp närmaste gymnasium som har elektronikutbildning och fråga om dom vill ha ett "undervisnings objekt", jag vet själv en skola som ofta gör sådant, brukar endast kosta lite bullar till klassen.
    DM800HDse OpenPli 3.0
    incertum est converti ad certitudinem
    ovisshet är till för att övergå till visshet

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Nja inte lätt det där haft/har precis samma fel på min orginal DM500HD, det släpte något ben på HDMI kontakten. Men allt är så smått och jag fick ändå hjälp av en firma som har industri/lego verktyg för detta, stadig hand förstoringsglas samt hetta upp hela kortet undeifrån lite lagom.... Trots detta så går min box endast till 95%. Är så lätt att slita av HDMI bena från moderkortet så var försiktiga

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 21:19
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-24, 10:15
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 16:58
  4. Bilden försvinner i 10-20 sekunder !
    Av X-Files i forum Canal Digital
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 06:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss