Hmmmm.
Så blir det när man "meckar" på en klon. Dont fix a working system !!!
Hmmmm.
Så blir det när man "meckar" på en klon. Dont fix a working system !!!
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Testa att Flasha om med ny img.
Senast redigerad av ricki den 2013-09-29 klockan 09:38.
HD byte måste man ju kunna göra, ny img säger du men den fungerade ju innan hd bytet.
Har du den gamla hårddisken kvar?
Testa att stoppa i den igen, funkar det då så måste det ju vara någon fil på den som du saknar.
Var bara försiktig och använd antistatband när du är inne i boxen och rotar..
DM800HDse OpenPli 3.0
incertum est converti ad certitudinem
ovisshet är till för att övergå till visshet
Jo jag har den kvar, har dock bara provat att köra utan någon hd alls och felet kvarstår. Spelade in ett filmklipp på hur det ser ut när jag bootar upp från avstängd box. Så ni kan bilda er en uppfattning, välj HD läge på filmen så ser man lite bättre: http://www.youtube.com/watch?v=Iji6-...ature=youtu.be
Du har inte råkat ställa in en upplösning som inte TV:n klarar?
Nu vet jag dock inte hur man ändrar det på en DM800 eller klon eftersom jag aldrig haft nån sån...
Som andra säger försvinner nog felet vid omflashning för då resettas alla inställningar. Men det borde ju gå att komma åt inställningarna för A/V mode på något sätt.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Visst att det fungerade innan HD-bytet, men det känns ändå som att flasha om imagen är första steget att testa, för att utesluta hårdvaruproblem (som du ev. orsakat när du var inne och pillade i boxen) med klonen.
Edit: Efter att ha sett videon så tror jag inte att det är något hårdvaruproblem, ändock tror jag problemet kommer försvinna vid ren omflashning.
Senast redigerad av Jicarala den 2013-09-29 klockan 11:01.
Jag skall testa nu först att stoppa tillbaka den gamla hdn och se vad som händer.
Jag håller med Jicarla, det ser inte ut som hårdvarufel.
Jag misstänker att du har någon drivrutin på den gamla hårddisken som systemet nu inte hittar och därför stänger ned HDMI.
Du kan göra två saker:
1, Det säkraste är återmontera den gamla disken och se om det fungerar, då vet du att du måste kopiera med lite filer till den nya.
2, kanske det snabbaste, om allt går bra, gör en omflashning. (PS. glöm inte att göra backup på dina inställningar)
DM800HDse OpenPli 3.0
incertum est converti ad certitudinem
ovisshet är till för att övergå till visshet
HD bytet gav inget resultat, återstår bara omflashning. Återkommer senare.