Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: 2 dreamboxar samma fjärkontroll

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger

    2 dreamboxar samma fjärkontroll

    Jag har 2 dreamboxar, 1st 800 hd pvr och 1st 800 hd se, problemet är att det är samma fjärrkontroll och eftersom dom ska stå i hyllan under tv:n så kommer jag ju att byta kanal på båda när jag trycker på fjärrkontrollen, finns det nån lösning på detta problem annat än att ställa boxarna långt ifrån varandra?


    (jag har inte fått 800 hd se än)

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lasaq Visa inlägg
    Jag har 2 dreamboxar, 1st 800 hd pvr och 1st 800 hd se, problemet är att det är samma fjärrkontroll och eftersom dom ska stå i hyllan under tv:n så kommer jag ju att byta kanal på båda när jag trycker på fjärrkontrollen, finns det nån lösning på detta problem annat än att ställa boxarna långt ifrån varandra?


    (jag har inte fått 800 hd se än)
    Ingen lösning de måste vara långt ifrån varandra.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Finns en liten halvlösning. Tejpa över IR mottagaren på den ena boxen med eltejp och använd valfri app till mobilen för att styra den boxen. Den andra styr du som vanligt med fjärrkontrollen :-)

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Samma fjärr finns det nog ingen lösning på som redan sagts,
    om du nu inte vill programmera om fjärrkontrollen så fort du ska fjärra den andra boxen.

    Men lika fjärr kan du ha, det finns nog ett par olika plugins för det därute.
    men då ska man greja med det vid varje större uppgradering, så tejp och telefon är det som gäller.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Är nog inne på samma lösning som föregående talar... Finns dreambox appar till iOS/Android där du "pratar" IP med respektive box, det kan ju vara en lösning för samtliga boxar eller endast en av dom i kombination med fjärrisen.
    surfa till respektive box går ju men blir ju lite yxigt och långsamt...

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Samma fjärr finns det nog ingen lösning på som redan sagts,
    om du nu inte vill programmera om fjärrkontrollen så fort du ska fjärra den andra boxen.

    Men lika fjärr kan du ha, det finns nog ett par olika plugins för det därute.
    men då ska man greja med det vid varje större uppgradering, så tejp och telefon är det som gäller.

    Formulerade mig fel..... Det är är 2 fjärrkontroller jag vill använda men båda fjärrkontrollerna reagerar väl på båda boxarna, finns det plugin som löser problemet eller är det tejp och smartphone som gäller? Det är ju inte så ofta det är nån större uppgradering, får jag bara in OpenPli så är jag nöjd.
    Senast redigerad av lasaq den 2013-10-01 klockan 14:12.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    OK, farbror du vet att det kommit andra sökmotorer efter altavista, typ google ????

    denna kanske fungerar, prova själv ??
    http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb...hreadid=124493
    skall finnas fler och helt andra lösningar.

    Men om du nu kommer att få 2 olika sorters dreamboxfjärrar, då blir det en helt annan kurs.

    jag tror att tejp och telefon passar dig bäst.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    OK, farbror du vet att det kommit andra sökmotorer efter altavista, typ google ????

    denna kanske fungerar, prova själv ??
    http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb...hreadid=124493
    skall finnas fler och helt andra lösningar.

    Men om du nu kommer att få 2 olika sorters dreamboxfjärrar, då blir det en helt annan kurs.

    jag tror att tejp och telefon passar dig bäst.

    "Please note that these instructions are ONLY FOR THE BIG RCU (DM70xx), not for the smaller ones." Tror inte att detta gäller mina boxar......men tack ändå. Var finner jag detta google du skriver om?

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    jaha du har alltså en liten RCU till din 800:a, synd.
    jag trodde de bara följde med typ 500:an



    Citat Ursprungligen postat av lasaq Visa inlägg
    "Please note that these instructions are ONLY FOR THE BIG RCU (DM70xx), not for the smaller ones." Tror inte att detta gäller mina boxar......men tack ändå. Var finner jag detta google du skriver om?

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Hmm, jag har väl en stor fjärrkontroll antar jag......... det funkar inte iallafall. Det var det där med DM7000 jag mera tänkte på......hursomhelst så har jag hittat ett plugin som man kan välja RCU kanal med. Det visar sig när jag får nya boxen om det funkar. Tack för hjälpen alla ovanstående.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-06, 07:57
  2. Fjärkontroll
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 14:45
  3. Fjärkontroll och dubbla boxar
    Av medde i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 15:57
  4. Ny Fjärkontroll DM600
    Av nazzoo i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 21:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss