Hmm, jag har väl en stor fjärrkontroll antar jag.........det funkar inte iallafall. Det var det där med DM7000 jag mera tänkte på......hursomhelst så har jag hittat ett plugin som man kan välja RCU kanal med. Det visar sig när jag får nya boxen om det funkar. Tack för hjälpen alla ovanstående.
![]()

Boxen är på Arlanda nu så den kommer imorgonHar kollat din länk igen och jag hittar ingenting om dm800 i den engelska översättningen. Kanske det står längst upp på tyska att det funkar med dm800..........tyska är inte min starka sida. (jag vet att det finns google translate, översätt med bing mm men det är bara skit). Återkommer med svar om det är tejp som gäller för mig.
![]()

http://www.comhit.net/showthread.php...ontrol+channel samma gäller för din länk, din lilla spoling.![]()

Jag förstår inte vad du menar.
Det fungerar att göra så som angivet.
I min tyska länk, i din länk (läs matko's inlägg), läs piphalu's inlägg i denna tråd om annan plugin.
sedan har jag inte sett vilken fjärr du fick med din nya box.
Så ta fram tejpen och telefonen och lycka till.

Det är en likadan fjärr som den till 800 HD en svart (stor). Det verkar som att det dm 8000 eller 7000 inblandad för dom som får det att funka.
1. Jag trycker på dreamknappen
2.Jag håller nere shift tills dreamknappen blinkat 2 gånger
3.jag knappar in 9 8 2 och dreamknappen blinkar endera 1 gång eller 3 gånger.........sen kommer jag inte längre..........
remote Control setup är ju beroende av att jag lyckas programmera om fjärrkontrollerna.
multilirc tänkte jag prova med eventuellt
Senast redigerad av lasaq den 2013-10-08 klockan 12:02.

Sen ska du trycka dreamknappen igen. Sen shift till den blinkar två gånger sedan 0 - 0 - 3 - 1 for level 1. Så ska den blinka två gånger. Multirc gör samma sak som Remote Control Setup, så lyckas du inte programmera om fjärren så hjälper inte det heller.

Jag har ju inte skrivit det men det är kloner jag har, kan det vara problemet?