Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Avkoda med dator och mobiltelefon..

  1. #1
    Allgustorp
    Gäst

    Avkoda med dator och mobiltelefon..

    tjenixen...
    är ny här på forumet och har en del frågor och funderingar om lite av varje.. tacksam för svar och ideer..

    1. Är det någon som vet hur man gör och vad man behöver för att avkoda en digital parabolmotagare med en dator kopplad till motagaren..

    2. Har sett en digitalmotagare som man sätter i ett pci uttag i sin dator.. men den har ju ingen modulplats så jag undrar vart man får tag på hexfiler el. dyl. till en sådan och hur man använder det...

    3. Jag fick en ide... skulle man inte kunna koppla en mobil med gprs till sin motagare så att den automatiskt laddar ner och avkodar digitala parabolmotagare.. tex på min nokia 5100 kan man ju använda jawa program.. då borde man kunna skriva ett avkodningsprogram och koppla in mobilen via en datakabel direkt till motagaren.. Denna ide borde kunna bli mycket stor innom avkodningssystem om det nu fungerar...

    jaja ha d bra nu alla//jojjeboy

  2. #2
    jag vet att om har ett pci kort som paraboll kopplat till datan o kör med linux kan man med "dreamboxens" mjukvara få det att funka.. där emot mobiltelefonen skulle iaffall i teori kuna funka med rätt java programering.. men kostnaden för att vara uppkopplad till sateliten skulle nog vara lite mer än vad man vill stå ut med..

  3. #3

    Re: Avkoda med dator och mobiltelefon..

    Citat Ursprungligen postat av Allgustorp
    tjenixen...
    1. Är det någon som vet hur man gör och vad man behöver för att avkoda en digital parabolmotagare med en dator kopplad till motagaren..
    Du behöver ett kort som klarar av DVB-S. Flitigt använda är Hauppauge och Skystar

    2. Har sett en digitalmotagare som man sätter i ett pci uttag i sin dator.. men den har ju ingen modulplats så jag undrar vart man får tag på hexfiler el. dyl. till en sådan och hur man använder det...
    Det behövs ingen cam, det finns program som emulerar det (lurar kortet att tro att det finns) kallas soft cam och nycklarna ligger i en textfil, samma princip som om man kör WB.

    Följande krypteringar stöds:
    Irdeto/Betacrypt
    Nagravision
    Seca/Mediaguard
    Viaccess
    TPSCrypt
    Så det lär inte saknas kanaler att titta på :smile:

    3. Jag fick en ide... skulle man inte kunna koppla en mobil med gprs till sin motagare så att den automatiskt laddar ner och avkodar digitala parabolmotagare.. tex på min nokia 5100 kan man ju använda jawa program.. då borde man kunna skriva ett avkodningsprogram och koppla in mobilen via en datakabel direkt till motagaren.. Denna ide borde kunna bli mycket stor innom avkodningssystem om det nu fungerar...
    Din variant har jag inte hört om, men det finns publika prog för att ordna detta över ICQ.

    Här får du lite länkar för att läsa om DVB kort och dom prog som behövs

    http://www.dvbcards.com/
    http://www.progdvb.com/
    http://yankse.dvbnetwork.com/

  4. #4
    Allgustorp
    Gäst
    ok. tack så mycket för hjälpen... ska se vad jag kan göra.. om ja når någon framgång ska jag skriva in det på forumet..

Liknande ämnen

  1. Avkoda i Sagem box
    Av Norman Seger i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 07:09
  2. avkoda kanaler
    Av balboah i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 12:45
  3. Avkoda com hem?
    Av com_bort i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 20:02
  4. Avkoda boxer via dator?
    Av P-son i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 08:18
  5. Avkoda med Mottagaren.
    Av 9802ACE i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 22:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss