Ok, dags att redovisa mina synpunkter hittills. I det stora hela är Tivo en positiv upplevelse, vill jag börja med att säga, innan klagoskriften börjar Det som inte är bra kan kanske betraktas som detaljer, men de drar ner helhetsbetyget. Man har uppenbarligen fokuserat på de nya funktionerna och struntat i de basala såsom kanallistor och Skip (se nedan).

1) Det går bara att göra en favoritlista. Denna kan endast sorteras efter kanalnr eller kanalnamn, ingen egen sortering. Varför ska jag behöva se kanalnr när jag sorterar efter kanalnamn, bara störande tycker jag. TV 11 sorteras dessutom före TV 5, så sorteringsfunktionen är en smula efterbliven Bläddrar man med ch up/down bläddrar den alltid efter kanalnr, även om man sorterat efter kanalnamn, vilket är störande. Sammantaget känns som att kanallistor prioriterats ner i utvecklingen, kanske för att man utgått ifrån att man alltid skall titta på inspelat matrial.

2) Skip fwd/bwd är helt feltänkt (om det ens är tänkt). Kort tryck bläddrar fram/bak 30 sek. Ja, inte hoppar utan bläddrar! Håller man ner lite för länge hoppar man till slutet (!) eller början vilket är synnerligen irriterande om man är mitt i en lång film! Varför skulle man förresten vilja hoppa till slutet av en inspelning? Comhem tipsade på fejan om en dold funktion, nämligen att först trycka ffd/rwd, sen skippa och då hoppar den fram/bak 15 min. Vill man sen hoppa 15 min igen får man upprepa dessa 2 tryckningar! Hur i herrans namn tänkte man där? Min gamla Samsungbox hade en utmärkt skip-funktion som hoppade i allt längre steg ju längre man höll inne. Funkade alldeles smärtfritt. Ffd/rwd funkar utmärkt med 3 hastigheter. Slowmo finns oxå på en egen knapp, bra!

3) Programmen i Play-kanalerna är inte taggade med datum/tid. Lycka till att hitta rätt avsnitt..... Dundermiss! Iofs söker den även i Play-utbudet men det hjälper ju inte så mycket om man söker efter Rapport t.ex. Att SVT R är en fattigmans SVT-Play hör väl hemma i en annan tråd, det är ju inget unikt för Tivo, men likväl irriterande! Trodde jag aldrig mer skulle behöva koppla datorn till TVn för att se SVT-Play......

4) Tivo 2 Go finns inte än i sinnevärlden, bara i Comhems marknadsföring. Inget jag personligen stört mig på än, men jag tycker nog ändå att detta är lite falsk marknadsföring. Och appen kommer såklart först till iOS och sen (när =?) till Android...

Ja det får räcka tills vidare. Kommer säkert mera med tiden!