Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: BISS plugin?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger

    BISS plugin?

    Någon som vet någon AZBOX-server som fortfarande är igång?
    Helst en som har pluginet BISS.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Vad gör denna plugin? Blev ju lite nyfiken!!

  3. #3
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Oreda Visa inlägg
    Vad gör denna plugin? Blev ju lite nyfiken!!
    Ger nog en möjlighet att slå in nyckeln för att avkoda sändningar som använder BISS.

    Går ibland att få in strömmar från t.ex. enstaka sportevenemang som ej ligger på vanliga kanaler och avkoda med detta. Tror vissa mer obskyra kanaler också använder det. Vad som gör det tillåtet att prata om detta och pirat-iptv vet jag dock inte.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det stämmer. Det finns en hel del vanliga kanaler som också använder biss.

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Hoppas det löser sig för dig Schwede30, jag ska också börja testa med mitt TBS kort, ska tydligen gå att få till det

    Fick ju aldrig upp min 1.8meters parabol, lite komiskt då den numera är värdelöst, jag slipper alltså jobbet tillslut. Ska nog sälja den till någon som kan använda den istället.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    1,8 borde väl vara tillräckligt i Sthlm.

    BISS-plugin är väl inte mer fult än scam och fausto för att ta emot DR och NRK.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Schwede30, nja, inte enligt de rapporter jag har läst på astra forumet, plus de tester som fanns i det gamla forumet, då var det någon som testade på 4.5m i stockholm och då gick det bra men marginalen var inte så stor ändå för bra mottagning. Kanske går, jag vet inte. Men BISS är lite mer intressant, lättare köra med vanlig liten parabol för att titta på BBC kanalerna, men det kanske inte blir något. Har så mycket annat som går före själva monteringen av parabolen. Men astra2D hade det funkat fint.

    Jag ska avvakta fram till sommaren eller några år till, då lär det finnas mer info om det funkar, i annat fall kan man ju få upp den på något vis tillfälligt (alltså usel montering som duger för att testa lite med LNB och matarhorn. Värt ett försök i alla fall.

  8. #8
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    BISS-plugin är väl inte mer fult än scam och fausto för att ta emot DR och NRK.
    Pluginen i sig innehåller ju inget olagligt. Tycker bara det är lite konstigt att reglerna är inkonsekventa.

    Skillnaden är att de nordiska kanalerna bara är skyddade av licensskäl, man kan se dom gratis med depositionskort. SCAM fixar detta ändå och ingen bryr sig så klart. Fausto är ju bara en kortserver.

    Vilka fria kanaler kodas med BISS? Vad jag har läst används det i huvudsak för PPV.

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    MrPotatoHead, så är det, BISS är ett system som ger dig typ kryptering lite.

    http://en.wikipedia.org/wiki/BISS

    Vet inte om BISS-E kan avkrypteras men tydligen så går det med BISS, används mest till typ PPV, samt när bolagen skickar program mellan satelliter eller till andra bolag och liknande. Fotbollsmatcher osv. Det är praktiskt när man t.ex. ska sända en fotbollsmatch till flertalet leverantörer, som i sin tur tar emot bilden, stoppar in sina egna kommentatorer, dubbar eller vad dom gör. Paketerar om allt och vidaresänder ut det igen via sin egen plattform till slutanvändaren. Billigare än PowerVU, standardiserat och fungerar på massvis av dekodrar och utrustning.

    Det som är mest intressant för oss i Europa är nog Intelsat 907 som matar hela marknätet i england med BBC kanaler osv, dom byter nycklar efter ett tag men det är så pass sällan så man kan titta på kanalerna gratis, bara man har nyckeln. Iom att de nya satelliterna som sänder över england har dålig täckning numera, om dom sedan byter BISS mot något annat system så försvinner ju den möjligheten. Men frågan är om dom kommer göra det, kostar ju pengar och även om systemet inte är speciellt säkert så är det ju i alla fall inte tillgängligt, okrypterat för alla.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] PlugIn Vu+Duo
    Av Malaco i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 15:15
  2. vlc plugin
    Av hansss i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 09:06
  3. EPG plugin..?
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 09:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss