Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Canal Digital Pairing

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Tackad
    10 gånger
    Jo men även om man är fri att välja egen box med en ca modul så faller ju allt om man måste ha t.ex tre programkort för att kunna se kanalerna om man inte kan dela ett kort i ca modul som sitter i t.ex en VU+ box eller liknande. Självklart så är det trevligt att kunna köra sin favoritbox men som jag ser det så finns det flera viktiga faktorer till att de flesta gör detta och det skulle väl kunna vara att detta är en riktigt skoj hobby, spara några kronor om man vill ha flera boxar i huset, ha möjlighet att köra sin egen box. Vad gäller kostnaden så tror jag många av oss går i förlust på det hela mot t.ex ett tvillingabb eftersom många är lite pryliga o det ska köpas nya boxar som ofta kostar tusenlappar...

Hursomhelst så är det rätt skoj det här men om CD släcker HD möjligheten som VIASAT gjort så är det mindre skoj...

Vad det gäller sätt att komma runt detta får du gärna utveckla vad du menar, jag vet att det finns det på VIA men vad menar du med CD eftersom det är det vi diskuterar i den här tråden?

Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    mickeez, det som går med CD fortfarande, är ju att man kan köra med CA-modul och använda egen valfri box. Det går ju inte med viasat och andra system där man måste använda leverantörernas boxar. Det finns ju sätt att komma runt detta också men då använder man inte någon officiell metod, hårdvara eller system. Vad gäller kortdelning, se atomizeds svar.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mickeez Visa inlägg
    Hmm, skulle man kunna fungera att köpa en original CA modul till sitt CD kort och sen skaffa t.ex en VU+ Solo2 som har plats för CA modul o sen köra boxen som kortserver för de andra boxarna man har?
    Mottagaren måste också klara CI+ för att det ska bli bild på en "pairing" kanal

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Tackad
    10 gånger
    Eller CA modulen menar du? t.ex den man kan köpa från leverantören, jag antar att ci+ är i själva camen.

Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Mottagaren måste också klara CI+ för att det ska bli bild på en "pairing" kanal

Jag är övertygad om att huvudsyftet är att stoppa möjligheterna att göra okrypterade inspelningar. Operatörsboxarna lagrar ju inspelningarna i krypterad form och avkodar vid uppspelning, medan tredjepartsboxar och datorer avkodar i realtid även vid inspelning.
    Okrypterade inspelningar kan lätt spridas av och till snyltare/pirater som inte vill betala för sig.
    Att detta gör det svårare för de som kortdelar i hemmet är "collateral damage" och en bonuseffekt för CD. Det är så få i relation till den stora kundmassan att intäktstappet från avhoppade kunder troligen är försumbart.
    Men vem bryr sig, satellitoperatörernas affärsmodell är dödsdömd.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    23 gånger
    Är C More Fotboll HD pairad nu? Har inte haft bild på ett bra tag...

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Är C More Fotboll HD pairad nu? Har inte haft bild på ett bra tag...
    Ja

Det här är de tre första raderna i första inlägget i tråden...

Hejsan!

Läste detta idag på CDs hemsida

"Den 16 oktober blir kanalen C More Fotboll HD en pairad kanal.

Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    23 gånger
    Ok, hmm inte bra...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

BLACK AT HEART!

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    AlexanderI, dom säger piratkort men det dom syftar på är såklart "kortdelning". Början till slutet, ja kanske.

Vad jag vet så kopplas ALLA nya abonnemang, eller kort mot de nya boxarna (vet inte om det är pairing men tror det). Hade förut äldre boxar som funkade fint, fick tag i en begagnad vit HD box för jag ville testa om den var bättre osv. Inget fungerade, men när man ringde upp kundtjänst och dom lagt in kortet samt boxen i någon databas eller vad det var, sedan började det fungera.

Antagligen är det bara en tidsfråga innan alla HD kanaler blir "pairade" men frågan är exakt vilka boxar som klarar av det, och jag tror inte CD direkt har bråttom att fixa detta, man vill ju inte ha missnöjda kunder, men dom är nog tvingade, ha för mig att det var de stora hollywood bolagen som har detta som krav på HD kanaler eller något sådant.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    82 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    AlexanderI, dom säger piratkort men det dom syftar på är såklart "kortdelning". Början till slutet, ja kanske.

Vad jag vet så kopplas ALLA nya abonnemang, eller kort mot de nya boxarna (vet inte om det är pairing men tror det). Hade förut äldre boxar som funkade fint, fick tag i en begagnad vit HD box för jag ville testa om den var bättre osv. Inget fungerade, men när man ringde upp kundtjänst och dom lagt in kortet samt boxen i någon databas eller vad det var, sedan började det fungera.

Antagligen är det bara en tidsfråga innan alla HD kanaler blir "pairade" men frågan är exakt vilka boxar som klarar av det, och jag tror inte CD direkt har bråttom att fixa detta, man vill ju inte ha missnöjda kunder, men dom är nog tvingade, ha för mig att det var de stora hollywood bolagen som har detta som krav på HD kanaler eller något sådant.
    Synd om det nu skulle bli så.
    Jag tycker att det är en frihet att kunna använda vilken box man själv vill använda om man inte tycker om deras originalboxar.
    Carpe Diem

Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Tackad
    13 gånger
    Finns väl fortfarande möjlighet att använda vilken box man vill om dom tillåter att man använder en godkänd CAM, vet iofs inte om Canal Digital kommer att tillåta detta.

Liknande ämnen

1. Canal Digital kabel - Senaste om pairing?
    Av fallos i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-06-08, 09:48
  2. Pairing Canal Digital
    Av jhunden i forum Canal Digital
    Svar: 114
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 15:41
  3. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 14:40
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 11:59
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 23:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss